timp Startet 19.April.2021 Del på Facebook Startet 19.April.2021 (redigert) Shipman 28 Starter her en tråd om min Shipman 28 som jeg overtok nå nylig. Båten er en Shipman 28 designet av Olle Enderlein og bygd i Visby på Gotland i 1974. Båten er 29 fot og ganske typisk innredet for sin alder. Skroget er raskt og slankt og den ble og blir brukt til regatta seiling. Fin svensk båt med klassiske linjer. Jeg overtok båten ganske nylig. Den har stått på land i 5 år. Tidligere eier hadde planer om å pusse den opp og startet med det. Så forrige eier overhalte den gamle Feryman motoren, byttet allt gjennomføringer og alle slanger. Han begynte også å pusse ned skroget før prosjektet ble plassert under et grantre i skogen. Der har jeg overtatt det. Har nå hatt ned innredning og pusset den ned. Malt og oljet den opp. Pusset ferdig skroget, primet og malt det. Har begynt å gå over riggen og skal bytte alle strekkfisker og bolter. Alle tau blir nye og jeg er på utkikk etter rulleforstag. Fikk med 9 seil med båten alle i godt stand. Så har alt fra stormseil til regatta og cruising seil. Båten vil få hjemmehavn på Træna i Nordland. jeg bor der og det er en ypperlig plass og ha seilbåt, Bestandig bra med vind og den blåser veldig jevnt så man slipper overaskelser. Pluss at du har en av verdens vakreste skjørgårder å seile i. Blir å oppdatere denne tråden med både bilder og reiseskildringer fra mine eventyr med min nye -shipman 28. Redigert 19.April.2021 av timp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 19.April.2021 Del på Facebook Svart 19.April.2021 Gratulerer med flott båt! Jeg sier som Olle selv sa det: «vakra båtar seglar väl»... Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
SneakySail Svart 27.August.2022 Del på Facebook Svart 27.August.2022 Hvilke gir står på denne ferymann motor? Har dette motormerke selv men ingen info om gir. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.