Prebbbb Startet 20.April.2021 Link til dette innlegget Startet 20.April.2021 Hei, jeg lurer på hva som er beste fortøyning av jolle på båtplass med 1 akterpåle. jeg har sett flere varianter med talje og lodd på aktre fortøyning istede for på forre? jeg skal ha en 14 fots jolle på plassen. legger ved bilde av båtplassen :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.April.2021 Link til dette innlegget Svart 20.April.2021 I gamledager festet vi en talje til pålen. Loop'et et tau gjennom. Når båten ikke var der, begge tauender festet i bryggen. Når vi kom inn, festet vi den ene enden i hekken og den andre enden i fronten på båten. Dro båten utpå og festet tauet i brygga. Funker fra Barcelona til Longyearbyen. Sitér dette innlegget Link to post
Prebbbb Svart 21.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 ..eller du har en talje på pålen, et endeløst tau med to halvmeter-lange tamper på, som er festet i hovedtauet med avstand som passer med jollas lengde for/akter. Karabinkrok i tampene. Dra båten inntil brygga, hopp ombord , gjør løs. når du går i land igjen etter å ha parkert, drar du i det endeløse tauet så jolla trekker bort til pålen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.