Lazyjack Startet 21.April.2021 Link til dette innlegget Startet 21.April.2021 Skal bytte to 1 1/2" utløp for septik og noen 1" inntak for sjøvann. Synes Truedesign er for dyrt og vurderer gjennomføringer, kuleventiler og bend i "avsinkingsfri messing" fra BT. Noen som har tanker eller erfaringer fra disse VVS-sakene fra BT? Hva innebærer egentlig avsinkingsfri og er det i det hele tatt mulig å hindre avsinking av messing i forbindelse med sjøvann? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 De ventilene funker. Avsinkingsfri = avsinkingsherdet = innlegert et eller annet jeg ikke husker hva er som hindrer sinken å stikke av. Til slutt går alt i filler. Uansett. Hvis du ikke er fornøyd etter 30 år, send meg en IM, så skal jeg spandere nye på deg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Hulda skrev 7 minutter siden: Uansett. Hvis du ikke er fornøyd etter 30 år, send meg en IM, så skal jeg spandere nye på deg :-) Få det tinglyst på boet. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Jeg har byttet septikranene til Trudesign og synes de er verdt hver eneste krone. Vil du se og prøve, så bor du antagelig ikke så langt unna, @Lazyjack. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 TideRace skrev 1 time siden: Jeg har byttet septikranene til Trudesign og synes de er verdt hver eneste krone. Vil du se og prøve, så bor du antagelig ikke så langt unna, @Lazyjack. Joda, jeg liker også Truedesign godt og har benyttet dem i tidligere båt. I båten jeg har nå bygger de store 1 1/2" for mye så det er rett og slett ikke plass. Jeg går derfor for messing som jeg knytter til felles sinkanode slik det er gjort i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Lazyjack skrev for 2 timer siden: Noen som har tanker eller erfaringer fra disse VVS-sakene fra BT? Hva innebærer egentlig avsinkingsfri og er det i det hele tatt mulig å hindre avsinking av messing i forbindelse med sjøvann? Dette er ganske grundig diskutert i denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/97660-materialkvalitet-i-skroggjennomføringer-og-annet-av-metall-i-båten/ Der har jeg bla. gjort en kjemisk analyse av legeringselementene i en rekke komponenter fra Biltema. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.