Jump to content

Skroggjennomføringer og kuleventiler i avsinkingsfri messing fra Biltema

Lazyjack

Recommended Posts

Skal bytte to 1 1/2" utløp for septik og noen 1" inntak for sjøvann.

Synes Truedesign er for dyrt og vurderer gjennomføringer, kuleventiler og bend i "avsinkingsfri messing" fra BT.
Noen som har tanker eller erfaringer fra disse VVS-sakene fra BT? Hva innebærer egentlig avsinkingsfri og er det i det hele tatt mulig å hindre avsinking av messing i forbindelse med sjøvann?

TideRace skrev 1 time siden:

Jeg har byttet septikranene til Trudesign og synes de er verdt hver eneste krone. Vil du se og prøve, så bor du antagelig ikke så langt unna, @Lazyjack.

Joda, jeg liker også Truedesign godt og har benyttet dem i tidligere båt. I båten jeg har nå bygger de store 1 1/2" for mye så det er rett og slett ikke plass. 

Jeg går derfor for messing som jeg knytter til felles sinkanode slik det er gjort i dag. 

Lazyjack skrev for 2 timer siden:

Noen som har tanker eller erfaringer fra disse VVS-sakene fra BT? Hva innebærer egentlig avsinkingsfri og er det i det hele tatt mulig å hindre avsinking av messing i forbindelse med sjøvann?

Dette er ganske grundig diskutert i denne tråden:

https://baatplassen.no/i/topic/97660-materialkvalitet-i-skroggjennomføringer-og-annet-av-metall-i-båten/

Der har jeg bla. gjort en kjemisk analyse av legeringselementene i en rekke komponenter fra Biltema. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...