dahlei80 Startet 21.April.2021 Link til dette innlegget Startet 21.April.2021 (redigert) Har Raymarine autopilot, her er det en inngang for rorindikator. Jeg har ikke ror, men en linær styresylinder som styrer 2 x DP-E drev, (se skisse) Er det løsninger som passer rett inn? Raymarine leverer en roterende rorindikator, ser ikke helt for meg hvordan den kan brukes på en styresylinder. Redigert 21.April.2021 av dahlei80 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 En rorindikator skal monteres på "rorkulten" og ikke på styresylinderen. Sitér dette innlegget Link to post
dahlei80 Svart 31.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 Laget en løsning der jeg fikk brukt Raymarine sin roterende giver på styresylinder. Fungerte utmerket. Autopiloten ble mye bedre, samt jeg kan aktivere en funksjon med power steering. Hjulet på autopiloten kan brukes til og styre båten. Usikker hvor praktisk det er, men det er en funksjon som ble mulig når jeg koblet til rorindikator. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 31.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 Jeg har montert en lineær sensor. Prinsippet blir noe av det samme dahlei80 har gjort. For en forskjell! Autopiloten gikk fra full matros til sylskarp kaptein. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 31.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 Jeg fikk også opp powerstyre funksjonen. Bruker den noen ganger, mest om jeg skal snu båten 180 grader. Når jeg er på rett kurs trykker jeg inn auto, drevet rettes opp og båten fortsetter på rett kurs. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 31.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 Hvordan gjorde du dette? Er det en magnet som drar til seg rorindikatoren? Sitér dette innlegget Link to post
dahlei80 Svart 31.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 27 minutes ago, bellen said: Hvordan gjorde du dette? Er det en magnet som drar til seg rorindikatoren? Rorindikatoren er fjærbelastet. Jeg forlenget rorgiver og den ruller med kulelager langs skinnen. Sitér dette innlegget Link to post
dahlei80 Svart 31.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 4 hours ago, Swingswong said: Jeg har montert en lineær sensor. Prinsippet blir noe av det samme dahlei80 har gjort. For en forskjell! Autopiloten gikk fra full matros til sylskarp kaptein. Så bra! Var på utkikk etter lineær sensor, men fant ingen. Hvilken har du? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.