Jump to content

Reparasjon på septikpumpe, håpløst å komme til

Theokratix

Recommended Posts

Jeg har et toalett midtskips, og skal bytte noen deler på en Whale Gusher Titan. Det er håpløst å komme til skruene lengst akter (bak pumpen i bildet), så demontering er vrient. 

Er det en dårlig idé å skjære en inspeksjonsluke fra babord akterkabins garderobeskap som ligger inntil (lengst inn i bildet)?

20210423_192603.jpg

Hvis du anser det som håpløst å skru ut slik det er montert i dag, og et alternativ er å lage en luke via garderobeskap - mener jeg du må gå for det. Prøv å skjære ut en fin luke som du etterpå kan legge en fin list rundt.    Vurdere å  flytte pumpen til et mer (hvis mulig) praktisk sted - regner med den brukes av og til....      

Ut fra bildet tenker jeg du samtidig også bør skifte slangene  - ser ut som de er rimelig på overtid og kanskje avgir litt "dasslukt"... (hvis ikke det er søl fra utsiden)   

BONITA I

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...