asghegg Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 (edited) Hei.. Fikk låne Blue Chart hos en kompis. Vet at æ må ha en kode for å få aktivert BC på gps. Må æ ha en kode for å kunne bruke BC på pc også? P:S flott forum. Asbjørn Edited November 3, 2005 by Ingar (see edit history) Quote Link to post
ok67 Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Ja, jeg tror det. Og meldingen du viser bekrefter vel egentlig også at jeg tror rett. Quote Link to post
Øivind Barbo Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Når du kjøper BC følger det med en kode. Denne koden samt serienummeret på GPS'en mater du inn på Garmins Web side. Da får du en ny kode som er unlock code for programmet på PC'en og som tillater opplasting av kart til den GPS'en du har registrert. Quote Link to post
asghegg Posted November 3, 2005 Author Share Posted November 3, 2005 Takk for hurtig svar. Da kan æ bare levere det tilbake Asbjørn Quote Link to post
Cato Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Får du "låne" registreringskoden fra kompis'en din kan du se kartene på PC'en, men ikke overføre noe til GPS. Du kan imidlertid overføre tidevanns systemet uten kode. Quote Link to post
asghegg Posted November 4, 2005 Author Share Posted November 4, 2005 Vil det si at han kan bruke koden etterpå? Det hadde jo vært hyggelig, fått sett hvordan det virker Asbjørn Quote Link to post
Cato Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Du legger inn samme kode som han på din PC (25 siffer). Denne blir ikke "brukt" på noen måte. Du får da frem detaljene på din PC, men det er også alt. Quote Link to post
asghegg Posted November 4, 2005 Author Share Posted November 4, 2005 Detaljer?? Får æ nu innblikk i hvordan programmet det virker? Quote Link to post
Kjelli Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Ja, det vil virke, og du kan lage ruter, og overføre rutene, men ikke kartet. Sporlogg på GPS kan også hentes inn til kartet. Tyvlånte en slik i starten med, og brukte en E-trex vista, lagte ruter jeg kunne gå etter, men måtte bruke papirkart for å se detaljer. PS: Har lovlige kart og lisens nå, fordi jeg såg programmet var bra. Quote Link to post
asghegg Posted November 4, 2005 Author Share Posted November 4, 2005 Det var det æ tenkte, sjekke det ut først. Takker så mye Quote Link to post
Recommended Posts