Jump to content

IRRITERENDE.... i "Norske gjestehavner"


Helge

Recommended Posts

Jaja, nå skal jeg klage litt på noe ellers ganske så bra som Norske gjestehavner som kom i Båtmagasinet 6/juni.  

 

Fremdeles får dessverre gjestehavnene TURE frem og skrive at det er bensin i gjesthavnen når en likevel må slite og drasse flere hundre meter på tunge bensinkanner  :cheers:  Det er IKKE gøy å skulle fylle en tank på 150 liter med å bære kanner frem og tilbake over en avstand på eksempelvis 200m.  :lol: Det tar TID og det er tungt.  Det burde vært et KLART og tydelig skille i Norske Gjestehavner på om en VIRKELIG kan fylle fra pumpe rett på båten i gjestehavnene eller om en må bære på kanner. Dette burde gjelde både bensin og diesel selv om jeg tror problemet pr i dag er størst mht bensin.

 

Som eksempel kan jeg nevne at det heldigvis er noen av gjestehavnene der det står 'bensin' der du virkelig KAN fylle rett på båten fra pumpe  :cheers:. Men min erfaring er likevel dessverre at det er FLERE der det står krysset av for bensin der en må labbe med bensinkannene  :lol:. Nå har det heldigvis kommet noen FÅ unntak der de faktisk oppgir avstanden til pumpen når dette er tilfellet - ÆRE være dem  :lol:, men de er i et sørgelig mindretall. Var det EN eller TO?

 

Skal en kunne planlegge og vurdere skikkelig hvilke båthavner en skal dra innom mener jeg det absolutt er svært viktig å få se HVOR en kan få fyllt bensin rett på båten fra pumpe i gjestehavna. Dette påpekte jeg ovenfor Båtmagasinet i fjor også og de skrev de skulle vurdere å gjøre noe med det..... men, det har vel kokt bort i kålen?

 

SUKK........  :lol:

Helge

Link to post
Share on other sites

Jeg har med meg en samleggbar tralle som passer bra til den løse tanken når jeg drar på langtur.

 

I fjor så presterte stasjonen i havna på Grebbestad å ha tomme tanker (både bensin og diesel) midt i høysesongen  :boxing: Snakk  om tabbe - det må  har vært mange tusenlapper som de tapte på de 2 dagene.

 

(ok - det hadde bare marginal med ditt innlegg å gjøre)

Link to post
Share on other sites

Dette er jo fine ting å rapportere inn i drivstoffbørsen. Når ikke BM greier det, kan vi selv lage en fin oversikt i drivstoffbørsen som man kan bruke til planlegging også. Drivstoffbørsen er forøvrig endret i dag for å gjøre den mer brukervennlig både ved innlegging og søking. Endringer er beskrevet i drivstoffbørstråden.

Link to post
Share on other sites

Dette er jo fine ting å rapportere inn i drivstoffbørsen. Når ikke BM greier det, kan vi selv lage en fin oversikt i drivstoffbørsen som man kan bruke til planlegging også........

Ja det ville være bra om brukerne av drivstoffbørsen la inn slik informasjon der -  for det er også noen svært få spesialtilfeller der det svært gjerne bør mere tekst til enn BM sannsynligvis ønsker å ha i NGjestehavner.

 

Det er tilfeller der du ikke kan fylle bensin rett på båten i gjestehavnene, men der du kan gjøre det fra flytebrygge bare kun et par minutters båttur fra gjestehavna. Men en del av de gjestehavnene ønsker tydeligvis ikke å informere om det!!?? Vil de heller at vi skal fylle med kanner på bensinstasjonen 150 m oppi gata? Det er noen i slekta eller i båtforeningen som driver den kanskje.... :boxing:

Link to post
Share on other sites

Ja det ville være bra om brukerne av drivstoffbørsen la inn slik informasjon der -  

Jeg skal ta med en påminnelse om at man legger inn avstand fra pumpe til båt hvis man ikke kan fylle direkte i båten. Ellers er det bra om alle poster ønsker om tilsvarende opplysninger som er greit å ha når man legger inn priser i drivstoffbørsen. Jeg kan da ta det med som en påminnelse slik at det ikke blir uteglemt.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...