Ibiza 19 Sport Startet 25.April.2021 Link til dette innlegget Startet 25.April.2021 Hei! På vår Honda 150 hk V-tec, er det i det mørke hullet i siden der under festebolten på babord side at man skrur skruen mot klokka noen omdreininger og dermed får løsnet hydraulikktrykket til tilt/trim motoren? Når vi har fått løftet opp motoren, er det en smart og sikker måte å låse motoren på i høy tiltposisjon? Vi trenger å få båten opp på hengeren så tiltmotoren kan skiftes? På forhånd, takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.April.2021 Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Er ikke det bare å stramme til skruen igjen? På Etec er det i alle fall en senkeskrue som fungerer som en by-pass. Når man åpner den går hydraulikkoljen rett til tank fra sylinderen, og motoren kan løftes opp for hånd. Når man strammer til skruen igjen låser man olja i sylinderen, og motoren blir stående på tilten. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ibiza 19 Sport Svart 26.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2021 Hei Komodo Takk for svar! Ja, jeg vil gjøre det. Tenkte bare at en ekstra sikkerhetsløsning hadde gjort seg under utbytting av tiltmotoren. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.April.2021 Link til dette innlegget Svart 26.April.2021 Ja, da stempler du under med en planke Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ibiza 19 Sport Svart 26.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2021 Hei Komodo Nå som vi fikk løsnet og tiltet opp motoren med traktor, så så jeg at det var en metallvender som kunne støttes mot braketten og sikret dermed motoren. Jeg vil også bruke en solid treboks til å støtte opp ytterligere. Dette blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.