Thomas_h Startet 26.April.2021 Del på Facebook Startet 26.April.2021 Hei folkens, Jeg venter på nybåt som etter planen skal leveres innen få uker. For de som ikke kjenner typen er det en 28 fots båt på ca 5500kg. Båtselger / forhandler skal montere ankervinsj foran og bak. De foreslo Sleipner / engbo Maxi 34 D foran og Midi 202 bak. Jeg har ingen erfaring med disse annet en hva jeg har lest her inne. (Synest vinsjen foran så litt kjedlig ut med plastdeksel istedet for krom/rustfri, ikke at utseende skal bestemme) Problemet er at sleipner ikke har disse på lager for levering før uti juni. Så da er det selvsagt mulig å foreslå andre merker eller typer. Jeg har ikke lyst på mye ekstra vekt i hekken, så kjetting utgår der. Foran er det 50/50 for min del, og ja jeg har lest alle tråder her om kjetting vs tau 😉. Jeg tror båten blir levert med en quick baugpropell (bilde under fra manual), så vet ikke om det er lettere å få samme fjernkontroll hvis jeg går for quick vinsjer også. Så noen tanker om hvilke vinsjer jeg bør ønske meg? Takker for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 26.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2021 PS!! Vet ikke om det har så mye å si, men vinsj fra fabrikk er typen med liggende kabelar (se bilde). Men denne ble ikke valgt da selger ville montere selv for å få frifallsvinsj. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 30.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2021 Nå ser det ut som de har endret til Side-power baugpropelle i 2021, så da er det vel greit å holde seg med Sleipner/Engbo type ankervisjer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.