Jump to content

Er Simrad Cruise rask nok for en Rib?

Egidius

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har akkurat kjøpt meg en Rib. Hadde en tidligere en Rib med eldre plotter som ikke var rask nok til å følge båten. Byttet den ut ut med en Garmin 721 som fungerte utmerket. Nå skal jeg kjøpe plotter til en annen Rib og Cruisepakken til Simrad ser attraktiv ut med chirp til en god pris. Jeg er opptatt av to ting: Lesbarhet på skjerm og at plotteren er rask nok. Det eneste jeg kunne komme til å bruke av ytterligere tilkobling er motordata som den ikke har, men dette er ikke viktig. Så spørsmålet er. Er Cruise bra nok eller bør jeg gå for Garmin? (andre forslag er også velkomne, men jeg har meget begrense plass, så size matters)

Jeg ville satset på GO, den er basert på den tidligere toppmodellen NSS Evo2, har samme skjermer og prosessorer, så den er mye raskere enn Cruise. På en rask båt er det også nødvendig med 10 Hz GPS. 

GO kjører tilnærmet samme software som dagens toppmodeller NSS Evo3S, har det aller meste av Evo3S sin funksjonalit og kan selvsagt vise motordata. 

Siden du nevner CHIRP så antar jeg du har en viss interesse for ekkolodd også, GO serien har svært gode ekkolodd. 

Redigert av abbor (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...