Duvel Svart 5.Mai.2021 Del på Facebook Svart 5.Mai.2021 (redigert) jepp. skrev On 28.4.2021 at 8.14: Hei. jeg trenger noen tips på hvordan type vakuum pumpe jeg bør kjøpe for bruk til vakuum støping på båt med epoxi. noen som har noen tips her? Type og hvor jeg kan kjøpe? Nå er det jo kommet noen innspill her, og jeg vet det finnes en eldre tråd her inne som omhandler blant annet bruk av gamle kjøleskaps pumper. Man kan få kjøpt pumper som er spesielt for støping eller laminering og som er laget for å gå kontinuerlig, da er det bare å plugge i kontakten, koble til slangen og trykke på start knappen. Problemet er at disse pumpene ofte er svært kostbare, altfor kostbare til å investere i dersom dette bare er til et prosjekt eller om dette ikke er noe du har tenkt å drive med til du blir pensjonist. Her er en veldig god nettside med mange tips, råd og informasjon om pumpe systemer og vakuum pressing. Den omhandler ikke støping, men verktøyet er det samme: https://www.joewoodworker.com/veneering/welcome.htm Redigert 5.Mai.2021 av Duvel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.