Jump to content

Agentfirma/detektiv, finnes dette for å finne bestemt type båter?


Verrie

Recommended Posts

Først av alt, jeg var fryktelig usikker på hvordan jeg skulle angi tittel for denne med best beskrivende tekst for hva jeg egentlig er ute etter........

 

Nå om det. Det finnes i dag uttalige nettsteder som operer med salgsannonser for båter. Dette er uhyre tidkrevende, og jeg selv er ikke i stand til å følge med på samtlige til enhver tid, ei heller klarer jeg å holde oversikt over samtlige nettsteder hvor båter finnes for salg. I Norge er det i og for seg greit, men i og med at "jaktområdet" mitt er Scandinavia og forsåvidt også litt utover det, så blir oversikten min noe diffus. Nye nettsteder dukker også opp fortløpende.

 

For at jeg best mulig skal få oversikt over "utbudet" av båter innen den genren jeg er på jakt etter, ønsker jeg derfor å knytte til meg en agent som kan være sporhunden. Det er all mulig grunn til at disse ikke jobber så billig, men det kan også være dyrt å gå glipp "av akkurat den rette"......

 

Jeg har saumfart nettet etter slike såkalte agentfirmaer, fant et i Tyskland men da mine evner innen språk begrenses til Norsk/engelsk fant jeg det som dårlig løsning da jeg kun fikk svarmail på tysk fra dem (til tross for at jeg skrev engelsk i mailen)

 

Finnes dette folkens ? Isåfall har dere links?

Link to post
Share on other sites

Hvilken genre leter du etter da??

 

Har du prøvd Boatmatch ?? ellers så finnes det jo dem som spesialiserer seg på trebåter og gjerne nyoppussede i den forstand ....

Takk for link.

 

Jeg kan pt desverre ikke gå ut med konkret type/lengde, men at vi stoooooor båt samt særegne bestemmelseskrav som gjør min leting noe vanskelig uten tilstrekkelig kompetanse. Jeg ønsker derfor å ta kontakt med seriøse agentfirmaer som kan avhjelpe situasjonen, da gjerne også Norske......

Link to post
Share on other sites

Takk for link.

 

Jeg kan pt desverre ikke gå ut med konkret type/lengde, men at vi stoooooor båt samt særegne bestemmelseskrav som gjør min leting noe vanskelig uten tilstrekkelig kompetanse.

Kan jo kanskje bli koselig med en ekte Engelsk Lady da..... fra Rampart sin stall....

 

Bilde

 

.... men da kriteriene dine ikke er lagt frem, er det litt vanskelig å gjette ... tre / stål / glassfiber .... 12 / 15 / 18 / 20 meter ??

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

DEN ladyen var nydelig :smiley::smiley: (bare så synd de ødelegger skjønnheten med den voldsomme tallerken på lanternemasta (jada, jeg skjønner godt nytteverdien av den, men dog)......

 

Gjerne tre, men kan synes som vanskelig å kombinere med 20+ meter, derfor sannsynligvis stål.

 

Men bare så det er sagt, det er IKKE snakk om skøyter eller den genren, men veteran med gode saftige former og linjer.

Link to post
Share on other sites

DEN ladyen var nydelig :smiley::smiley: (bare så synd de ødelegger skjønnheten med den voldsomme tallerken på lanternemasta (jada, jeg skjønner godt nytteverdien av den, men dog)......

 

Gjerne tre, men kan synes som vanskelig å kombinere med 20+ meter, derfor sannsynligvis stål.

 

Men bare så det er sagt, det er IKKE snakk om skøyter eller den genren, men veteran med gode saftige former og linjer.

Hva med en "Real" Campers / Nicholson .... http://www.cnconnect.com/brokerage/ROMARA

 

eller ...

 

http://www.marine-world.com/morepictures.a...&videoFilename=

 

eller en Thornycroft kanskje...

 

Bilde

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Hei, har du lyst til å være "detektiven" min :wink::yesnod:

 

Aldeles nydelige båter du her viser frem, og selv om Thornycraften og dens like ligger mitt hjerte nær, så er det av type Nicholson som jeg pt er på jakt etter, DOG innen visse rammer finansielt. Jeg har kikket på en i dag (visuelt), 2.5 mill, men er liksom ikke elegant nok. Er prisrammen under det, er det gledelig absolutt......

 

For de av dere som lurer, mye kan skje på èn dag, slik at den noe engstelsen for å røpe for mye er ikke så påkrevd lengre, selv om jeg ikke kan og vil røpe for mye. (har fått litt IMèr med litt spørsmål :lol: )

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...