Ruby Startet 1.Mai.2021 Del på Facebook Startet 1.Mai.2021 Som emnetittelen beskriver...... Hva mener andre? Vi lå i gjestehavnen i Bekkjarvik i går da en båteier satte igang med maskinpolering i flere timer. Er jeg sær som synes det ikke er greit? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Synes ikke du er sær. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Big Horn Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Ikke greit, på lik linje med å kjøre aggregat i uthavn! Rett og slett mangel på folkeskikk! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Å maskin polere i gjestehavn er helt uhørt... Å kjøre generator i uthavn, der en ligger helt for seg selv, er innafor... Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 1 minute ago, Ida Marie III said: Å maskin polere i gjestehavn er helt uhørt... Å kjøre generator i uthavn, der en ligger helt for seg selv, er innafor... Klart, men ikke når det er andre som kan sjeneres. Trodde det var ganske selvklart.... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Ruby skrev for 1 time siden: Er jeg sær ... Mulig du er sær, det vet jeg ikke, men i alle fall ikke av denne årsak! Ida Marie III skrev 1 time siden: Å kjøre generator i uthavn, der en ligger helt for seg selv, er innafor... En viktig presisering du har der @Ida Marie III. Men husk norsk gramatikk reglene som du lærte når du gikk på ungdomsskolen. Dersom du har en innskutt bisetning med komma både før og etter, blir den innskutte bisetningen regnet som unødvendig. Det betyr at setningen ikke endrer vesentlig betydning dersom du har en innskutt unødvendig bisetning. Dersom man kun har komma etter den innskutte bisetningen er bisetningens innhold sentral for setningens betydning Jeg stiller meg derfor bak @Big Horn Big Horn skrev 1 time siden: Ikke greit, på lik linje med å kjøre aggregat i uthavn! Rett og slett mangel på folkeskikk! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Hva med de av oss som aldri har gått på noen ungdomsskole og lært gramatik? Jeg har kun gått på folkeskolen, realskolen, gymnas osv. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Da kan du ta et kveldskurs Tror du kan nok norskregler @Lars H. , Hvis ikke får du google litt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ask Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Hei "Full av båter" er eit relativt begrep. Eg synest det er ok. Dette forutsett at han ikkje starta før kl. sju, og/eller ikkje bråka etter leggetid for små barn. Me skal på tur i mai. Då har me planar om å polera sidene på båten, om me finn ei høveleg flytebrygga. Sitér dette innlegget Link to post
baatMM Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 21 minutes ago, Komodo said: lærte når du gikk på ungdomsskolen Apropos nevnte gramatikk burde det vel stått «da» der😀 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Jeg lærte: den gang da, hver gang når! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Sitat En viktig presisering du har der @Ida Marie III. Men husk norsk gramatikk reglene som du lærte når du gikk på ungdomsskolen. Dersom du har en innskutt bisetning Innskutt, skamskutt eller vådeskutt....samma det...😉 Men å bruke generator ute øyene , når ingen andre er å se... er fremdeles innafor...😜😜😜 Må en dusje, så må en dusje.... Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 1 minute ago, Ida Marie III said: Innskutt, skamskutt eller vådeskutt....samma det...😉 Men å bruke generator ute øyene , når ingen andre er å se... er fremdeles innafor...😜😜😜 Må en dusje, så må en dusje.... Ligger du i en tom gjestehavn vil jeg si det også er innafor å maskinpollere også, så ikke noe å utbrodere videre. Jeg fikk som sagt ut i fra at du tok parallellen til 'full gjestehavn'😉. God helg!🍹 Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Big Horn skrev 10 minutter siden: Ligger du i en tom gjestehavn vil jeg si det også er innafor å maskinpollere også, så ikke noe å utbrodere videre. Jeg fikk som sagt ut i fra at du tok parallellen til 'full gjestehavn'😉. God helg!🍹 Hmmm....ligger en i uthavn på Vestlandet, ligger en som regel alltid for seg selv.... titusener av øyer her vest... tom gjestehavn har jeg nesten tilgode å se.... bare måtte....😉 God helg..!😂 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 baatMM skrev 1 time siden: Apropos nevnte gramatikk burde det vel stått «da» der😀 Ikke sant, tatt med buksa nede Ida Marie III skrev 40 minutter siden: Innskutt, skamskutt eller vådeskutt....samma det...😉 Men å bruke generator ute øyene , når ingen andre er å se... er fremdeles innafor...😜😜😜 Jada, bare tøyser litt med deg fordi jeg vet du tåler det Men bak tøyset er det også et visst alvor. Jeg følte derfor behov for å presisere dette med at man ligger alene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Komodo skrev for 2 timer siden: Ikke sant, tatt med buksa nede Jada, bare tøyser litt med deg fordi jeg vet du tåler det Men bak tøyset er det også et visst alvor. Jeg følte derfor behov for å presisere dette med at man ligger alene. 😂😂😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Ida Marie III skrev for 3 timer siden: Må en dusje, så må en dusje.... Ja, men ikke om man ligger alene i uthavn 🙂 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Ida Marie III Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 Brigg skrev 43 minutter siden: Ja, men ikke om man ligger alene i uthavn 🙂 Jo, også der...😉 Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 (redigert) Ask skrev for 8 timer siden: Eg synest det er ok. Dette forutsett at han ikkje starta før kl. sju, og/eller ikkje bråka etter leggetid for små barn. Me skal på tur i mai. Då har me planar om å polera sidene på båten, om me finn ei høveleg flytebrygga. Vedlikehold av båten tas hjemme. Når man ligger i gjestehavn er man sammen med andre som har tatt vedlikehold hjemme og er lei polermaskin/pussemaskin bråk. Blir like feil som å sitte i kirken en søndag med barbermaskin mens presten taler. (Og jeg har ikke et kristent bein i kroppen) Hadde vedkommende med polermaskin ligget nær meg, hadde jeg glatt gått og nappet landstrømmen ut av søyla på brygga... Redigert 1.Mai.2021 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
brs Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Polere i full gjestehavn, nei det er vel mot normalt. Generator i uthavn er mer normalt, mange båter er bygd opp med 220 v strømkilde til alt ombord og disse generatorer sjenerer veldig lite. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Jeg polerte båten for hand et år jeg var på ferie. Et par meter av skroget på en ettermiddag, men båten så jo noe tvilsom ut når deler av det blåe skroget var blankt og fint mens den delen av båten som ikke var polert var skjoldete og matt. Etter noen dager måtte jeg begynne å legge til med den andre siden. Av samme grunn som at jeg ikke vil spille høy musikk i en gjestehavn vil jeg heller ikke sette i gang med poleringsmaskinen. Jeg tar det ikke for gitt at alle har min musikksmak og ønsker å høre Pearl Jam, Metallica, Foo Fighters og Rammstein for å nevne noe av det jeg vanligvis lytter til. Jeg tar det også for gitt at ingen vil like å høre poleringsmaskinen min den tiden det tar å polere båten. Den tar jeg heller hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 brs skrev 1 time siden: Generator i uthavn er mer normalt, mange båter er bygd opp med 220 v strømkilde til alt ombord og disse generatorer sjenerer veldig lite. Det kommer spørs hva du mener med generator. Er det en internt montert generator land jeg være enig. Er det et aggregat som står på badeplattform eller på land er jeg uenig. Jeg tar maskinpolering i gjestehavn fremfor aggregat i uthavn. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Man oppsøker vel ikke populære gjestehavner for å finne stillheten.... Så det gjelder vel bare å kjøpe med seg et par bokser anti-irritasjon å bruke energien på noe annet. For mange hører en time eller to med polering med til helge-kosen i båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 (redigert) Det ble sannelig mange innlegg her av oss som ikke ønsker duringen av pussemaskiner i gjestehavner, men til slutt måtte det jo komme 1 som liker slikt bråk. Redigert 2.Mai.2021 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
aileenll Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Vel, om det er på en søndag eller annen helligdag så som 1. Mai,så er det vel brudd på helligdagsfreden. Dette på lik linje med bruk av gressklipper eller motorsag. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.