Windy37GM Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 (redigert) Maskinpolering i gjestehavn er lite omtenksomt sett mot omgivelsene. Redigert 2.Mai.2021 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
NilsPils Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 aileenll skrev 43 minutter siden: Vel, om det er på en søndag eller annen helligdag så som 1. Mai,så er det vel brudd på helligdagsfreden. Dette på lik linje med bruk av gressklipper eller motorsag. Lov om helligdagsfreden gjelder ikke 1. mai. Ellers: Jeg polerer ikke båt i gjestehavn, men bryr meg stort sett lite om hva andre gjør. Litt maskinstøy på dagtid kan jeg tåle, men ville forundret meg over hva folk kan finne på å bruke tiden til. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
millisivert Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 2 hours ago, bjorngb said: Det kommer spørs hva du mener med generator. Er det en internt montert generator land jeg være enig. Er det et aggregat som står på badeplattform eller på land er jeg uenig. Er ikke standard måte å gjøre det på: 150meter skjøteledning og så bære aggregatet litt rundt odden eller over holmen, slik at man selv kan ha 220V luxus men slippe lyden? Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Tror det er en slags smittsom sykdom blant folk med superlakkerte trebåter og plastbåter. Eierne er av den oppfatning at båtene ikke tåler saltvann. Så, derfor, med en gang de har lagt til i en gjestehavn må vannslangen ut, spyles og sprutes, tørkes, så gnukkes og maskinpoleres. Tydeligvis ikke noen kur for denne form for syndrom. Har vært slik i alle år jeg har vært på sjøen. Omlag 50 år. I tidligere tider var det ikke maskiner som polerte. Aktiviteten var den samme. Bryr meg midt i ryggen. Så lenge de ikke spruter vann på meg. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 He, he, nå er det vel jernbåter som ikke er glad I saltvann.... Husker med blandede følelser hvordan vi måtte spyle-og koste ned KNM Bergen så fort vi hadde klappet til kai etter å fått litt saltvann på dekk.🤔 Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 bjorngb skrev for 3 timer siden: Det kommer spørs hva du mener med generator. Er det en internt montert generator land jeg være enig. Er det et aggregat som står på badeplattform eller på land er jeg uenig. Jeg tar maskinpolering i gjestehavn fremfor aggregat i uthavn. Mener vel at generator er fastmontert i båt. Aggregat er ofte bærbart. Og enig med deg at aggregat på plattform er ofte mer lyd enn de fleste setter pris på. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Big Horn skrev 33 minutter siden: He, he, nå er det vel jernbåter som ikke er glad I saltvann.... Husker med blandede følelser hvordan vi måtte spyle-og koste ned KNM Bergen så fort vi hadde klappet til kai etter å fått litt saltvann på dekk.🤔 KNM Oslo fikk også en overdose saltvann... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
pacuare Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Er det ikke politimester Bastian som har en enkel filosofi? Du kan gjøre som du vil så lange du ikke plager andre. Polere for hånd er helt ok. Med maskin definitivt ikke ok i en gjestehavn. Samme med ting som produserer strøm i en uthavn. Er du alene, kjør på. Blåser det mye og er mye støy blir ingen plaget av en generator. Men en vindstille kveld der alt er stille ønsker veldig få å høre duren fra en generator. Hvis alle tar hensyn blir det veldig trivelig. Når noen begynner å gi faen og ikke bryr seg om de plager andre blir det rett og slett utrivelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.