Jump to content

VP DPS - gasshendel låser seg i revers

Luckystrike

Recommended Posts

Når en har båt har en noe gjøre... Har fått sjøsatt for sesongen og fått justert opp litt forskjellig.  Men har hatt problemer nå 3 ganger når jeg skal legge til kai og bakke. I det jeg drar gasshendelen bakover og får bakket litt så låser hendelen seg. Den er ute av gir, men hendelen går hverken fram eller bak. Det har løst seg ved at jeg stopper motoren. Da får jeg dratt hendelen slik at den står rett opp i fri. Og da virker det slik det skal. Men dette er ganske krise om jeg skal legge til kai en trang plass. Holdt på å gå galt sist da båten dreiv inn mot land, og jeg måtte stoppe motor for å få dratt hendelen opp igjen.  Får altså bakket litt, og den kobler fri med hendelen i bakoverstilling, da er det at den låser seg helt. Alle 3 gangene mener jeg at jeg har lagt over mot babord, vet ikke om det har betydning. Jeg har et VP DPS - A drev koblet til en VP D3 motor. Det eneste jeg har gjort er å skifte belger. Da løsnet jeg fra gearwiren. Telte antall gjenger, men er litt usikker om jeg satte låsesplinten/hårnålen på innsiden eller utsiden der gearwirene skal inn på overføringen til clutchmekanismen. Har det stor betydning om wiren er koblet til på motsatt side ? Virker som wiren gikk i rett linje. Noen der ute som kan dele av sin kunnskap... Håper det ikke er noe inne i selve drevet. Drev og motor har kun gått ca 150 timer og oljen virket helt fin. 

Redigert av Luckystrike (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...