Incoterms Startet 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2021 Hei, Har nettopp kjøpt en ferskvannskjølt sabb som går varm. Stoppet den på 100 grader. Har lest en del tråder og vil nå gjennomføre rens av kjølesystemet, men mistenker termostaten og vil sjekke den, men litt pinlig spørsmål: Hvor er den ??? Legger med 3 bilder som kanskje kan hjelpe «ekspertene»? Andre gode råd mottas gjerne ? Link to post
index Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Kan det stemme at den ligger mellom vanntanken og eksosmanifoilen? Dvs at du må skru ut de to skruene på toppen der? Det har i alle fall jeg alltid sett for meg... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Incoterms Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Takk Index. Høres fornuftig ut, prøver det i morgen. Link to post
Incoterms Svart 3.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 Supert Index, du hadde helt rett (selvfølgelig), og når jeg fjernet termostaten virket plutselig kjølingen perfekt. Sabben kan sikkert kjøres uten termostat, men siden jeg bare dunker rundt for halv fart vil den aldri få optimal arb temp (80-90 gr), så monterer nå nyinnkjøpt termostat til Volvo 850, akkurat riktig størrelse og åpner på 87 grader. Bilder viser den gamle som lå oppunder ekspansjonstanken. Link to post
index Svart 3.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 Supert! Sabben er ikke så kresen på temperaturen egentlig, men det er jo ikke feil å holde temperaturen litt oppe da. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hoevis Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April Du må nok få fatt på en original Sabb-termostat! Sabb-motoren har en spesiell 2-trinns termostat. Gjorde samme tabben selv med å montere en termostat til en bilmotor. Link to post
Min21wr Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April Ferskvanns kjølt sabb 10hk skal ha kjølevannstemperatur 55-75 grader i følge manualen så jeg hadde ikke brukt bil termostat på denne. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn