ShetlandMarte Startet 3.Mai.2021 Del på Facebook Startet 3.Mai.2021 Hei! Jeg har nylig gått til innkjøp av min første båt - en Shetland Family 4 fra 1977. Jeg er ny i båtverden, og skjønner ikke alltid båtlingoen, beklager på forhånd. Båten går fint på vannet, men kunne trengt litt omtanke. Det virker som om fugen mellom dørlisten, yttergulvet og kahytten (?) er morken, slik at det lekker inn i båten. På innsiden av døren er det noe som ser ut som mose som stikker ut av dørlisten, vet ikke om dette er et gammelt tetningsmiddel eller hva. I tillegg ser det ut som om det er fuktskade på veggen inne til venstre, denne buler litt ut. Typisk har det lagt seg mye snø på utsiden av denne veggen vinterstid, båten har vært lagret ute. Er det noen som har tips til hvordan man på best mulig måte kan tette på nytt så det kan bli tørt på innsiden? Jeg er som sagt nybegynner, og noe stort renoveringsprosjekt kommer ikke til å skje her, båten er god nok. Men jeg kunne tenke meg å male gulvene både ut- og innvendig, samt pusse litt på inventaret. Da må båten bli tørr først. Takker for hjelpen! Vennlig hilsen Marte Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2021 Del på Facebook Svart 3.Mai.2021 For å få best mulig hjelp her, hadde det vært fint med noen bilder, gjerne av der du har observert "mose". Velkommen til forumet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post