Jump to content

Vanskelig misfarging på skottbekledning av type teddyfor


Eisa

Recommended Posts

Svart (redigert)

Takk for forslag :-) 

Eneste kilde til rust som er i området er vindusvisker men den som du ser er ikke den smittet. Har lurt på om det er saltvann, men dett løser seg ikke opp i vann. Mugg er det ikke, det lukter ikke. Misfargingen har vært der i åresvis - uforandret.

Redigert av Eisa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis det var meg ville jeg helt klart prøvd å løsne bekledningen for å finne ut hvordan det ser ut bak. Det er lite trolig at flekkene er kommet nedenifra og opp, og mest sannsynlig at det er noe på baksiden som har forårsaket misfargingen. Det ville jeg vært nysgjerrig på, selv om jeg er klar over at det ikke er det du spør om:smiley:. Husk at rustvann og fukt generelt kan renne langt før det samler seg og gir synlig misfarging innefra. 

 

Hva gjelder rens, ville jeg ikke sett det som realistisk å få det 100% rent igjen. Jeg ville heller sett på muligheten for å bytte bekledning til noe som både ble penere, men også lettere å vaske.

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Link to post
Share on other sites

Eneste jeg har vært borti som kan ta umulige flekker på tekstil er Total Clean. Må da virke over lang tid. Så spray det vått, og dekk det deretter med fuktige håndklær slik at tekstilet holder seg fuktig over tid. Jeg har tatt "umulige" flekker med det før. 

 

Men det nytter ikke hvis kilden til flekken er bak tekstilet. 

Jeg er også skeptisk til at det vil fungere da flekken har satt seg over flere år. Hvis flekken har trekt igjennom tekstilfibrene så er det vansjelig å få den ut.

 

Total Clean kan kjøpes på noen møbelbutikker. Er en slik håndsprayflaske. Minner litt om JIF-flaskene.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...