Jump to content

Hentetråd: Asker-Austevoll, Bavaria 42 cruiser

SY Tilde

Recommended Posts

Bildene kommer jo opp/ned, @Havelle ... kanskje snu mobiltelefonen :giggle: ?

Ellers har dere medvind fra nord ut fjorden, ser at vinden også i morgen (med Svenner Fyr som sjekkpunkt) vil komme fra øst/ nord-øst, så dere får en fin start på turen. Håper ny båt svarer til forventningene og at alt fungerer som det skal.

Går dere for motor eller seil, eller begge deler ?

Seilte treningsregatta sammen med et 20-talls andre båter ut fjorden forrige fredag kveld, opplevde at Bastøfergene opptrådte veldig hensynsfullt og gjorde tydelige kursendringer for å lette ferden ut fjorden for oss. Så de er ikke alltid like bøllete. 

Rent bortsett fra det går flere av fergene nå autonomt og bør jo da være noenlunde forutsigbare.

SY Tilde skrev for 1 time siden:

Motor på dag 1 var også planen.

Jeg ser dere har samme problem som meg med kurs på båt-symbolet på plotteren. På noen kurser stemmer det bra, på andre kurser ligger båten 30° av kurslinja. Blir bedre når jeg kalibrerer kompasset, men får det ikke bort...

Fint å få gått noen timer for motor og opparbeide tillit til maskinen.

Jeg får ikke MarineTraffic på lufta nå..., virker som den er nede...?

Redigert av Code0 (see edit history)
SY Tilde skrev 20 minutter siden:

jernia er åpent til kl 20

det er fordelen med å flytte på seg utenom sesong. Planlegge Stavern kl 20 i juli, glem det. Tenker det blir fylles opp i helga også. Ser på webkamera fra Verdens ende nå at det er godt om plass der (helt tom faktisk), er nok plasser i Stavern også.

Legg dere innenfor steinmoloen her:

image.png.b70de9476c982b0282b69b67ede9e6de.png

Bare å nyte hvert minutt og gå innaskjærs der dere kan fra Arendal og ned til Lindesnes. Mye fint å se!??

Det blir god anledning til å seile underveis selv innaskjærs. 
Spennende med ny båt!???

Bare å øse på med bilder!???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...