Jump to content

Mercruiser 4.3mpi hyler

elskerseiling

Recommended Posts

Kjenner ikkje akkurat denne men det som er likt på alle er at om det er multireim, altså flat med mange små spor så er det sjølstrammende via en fjærbelastet sak og kan ikkje endres. Om det hyler så er reima utslitt og må skiftes. Om det er vanlig kilereim så ser du nå hva som må løsnes for å stramme. Typisk dynamoen. 

Svart (redigert)

Takk for hjelp. Mekaniker har bytta to reimhjul/lager. Nå er lyden ikke på tomgang men så vidt man får opp turtall så er skrikinga med opp hele veien og blir værre og værre på høyere turtall. Blir ikke borte før man er nede på tomgang.

Tok båten ut på prøvetur og lyden er der konstant. Selger opplyser at servopumpe er 3 år gammel. Lyden kommer fra babord side så trolig ikke dynamo. Reima er typen flat med spor, et par år gammel. Forslag?

https://vimeo.com/549005748

Redigert av elskerseiling (see edit history)

Jeg tror du er overfølsom på nye lyder og du kjenner ikke båten så godt enda hadde det vert kritisk så hadde mekaniker reagert på dette. Eventuelt du kan spille inn lyden så kanskje vi hører om det er noe. Jeg har samme motor men 15 år eldre og maler som en katt men etter jeg satte på kalesjen nå så er det putselig masse nye lyder når jeg gasser på. Men det er pga lyden er innestengt.. En lyd er nødvendig vis ikke gale så lenge den ikke skriker av smerte og enkel ganger så må lyden få utvikle seg for å faktisk klare finne feilen. 

Så bruk båten å fokuser på andre ting og da kanskje forsvinner den lyden 

Takk for svar. Det er helt riktig at det er "ny" båt. Hadde goldfish 21 med 4.3 efi før og har nettopp gått over til goldfish 22 med 4.3mpi. 

Motor høres forskjellig ut selvom ikke mye skiller dem så vidt jeg vet😂

Da er det tut og kjør og god 17 mai til alle

• 2 måneder senere...
elskerseiling skrev On 5.5.2021 at 8.51:

Mercruiser 4.3mpi 2003 modell hyler fra reimene, tror det er babord side(ikke dynamo)

Batteriet er helt nytt.

Det er værst på tomgang og litt gass men det gir seg plutselig når man får opp litt turtall. Men så kommer det tilbake når man er ned i turtall igjen.

Forslag?

Sjekk løpehjulene til reima

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...