Jump to content

Hvor går turen i kveld.


Kotnes

Recommended Posts

For vårt vedkommende så går den ut av huset og opp i båten som står parkert på henger 5 meter fra innangsdøra. Der skal jeg og fruen planlegge ting og tang som skal gjøres innvendig og utvendig i løpet av vinteren. Det er bare stort sett kosmetiske ting for jeg har i løpet av mine 8 båter aldri kjøpt en som er i så vannvittig god stand absolutt over alt. Det blir å ta med penn og papir og en flaske med noe godt i, tenne noen T-lys, sette på en cd og bare kose oss. Alle unga er parkert her og der så en kveld alene med fruen og båten ser jeg frem til. God helg til alle.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Høres trivelig ut

Jeg skal kjøre et lass med speidere til Songvår Fyr, og kanskje fortelle noen litt skumle gamle historier om forlis i området slik at de har litt å tenke på før de legger seg.

Skal bare være skysskar denne gangen, så kvelden blir nok hjemme i sofaen med fruen.

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Vi holder fortsatt på med oppussing hjemme, stue og kjøkken blir totalrenovert. Varme i gulv, under ny parkett, nye vegger og nytt tak m/innfelte spotter. Nytt skjult el-anlegg over det hele i disse rommene.

Fortsatt gjenstår noe flikking med malerkosten på lister etc. +++

Har nettopp vært ute på shopping med fruen + guttene og bestilt nytt spisemøblement og sjenk i oljet eik. Tror dette blir bra når det blir ferdig,- vi gleder oss ihvertfall alle sammen. Vi har nå bodd og spist på loftstuen i ca. en mnd. så det skal bli deilig å ta i bruk nytt kjøkken m/nye integrerte hvitevarer snart,- for ikke å snakke om å kunne bruke stuen slik at det blir mere tumleplass for familien som bl.a. består av tre små matroser på ca. 4, 6 og 8 år. Det er etter en slik sjau at man virkelig forstår å sette pris på et velfungerende hjem m/stue og ikke minst kjøkken :yesnod:

 

Når guttene er i seng blir det å fortsette med div. småting som skal gjøres :smiley: Kanskje blir det anledning til å titte litt i båtblader og drømme om sommer og en bedre årstid også :wink:

 

Men i Norge har vi fire årstider og alle har jo sin sjarm, i innevær er det trivelig å ha en koselig heim å være i,- derfor er vi glade for snart å være i mål med denne oppussingen.

 

Ha en god helg alle sammen :seeya:

Link to post
Share on other sites

Denne helgen går med til å finne fram det som skal ombord i nye Astor. Alt ligger i plastkasser med lokk på i kjelleren. Målet er å ha litt midre ombord enn det vi hadde i Elwaroen.

 

Noe skal med på hjemkjøringen fra Sarpsborg til Hurum. Kartverk, kikkert, redningsvester og annet nødvendig utstyr. Tipper det blir liggende like ombord i den nye som i den gamle, etter hvert.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei

Idag har jeg ryddet i fyrrommet etter at ny oljefyr er montert.

Kjørt bort ett hengerlass med ting som ble tilovers der.

Gulvet måtte vaskes grundig; håndverkere gjør ikke det uten

ett meget høyt vederlag. :nonod:

Hentet jolla, den blir stående på hengeren til i morgen. :smash:

Gulvmaling til fyrrommet er innkjøpt og blir påført i morgen.

I kveld skal vi på pinnekjøttaften hos en båtvenn. :yesnod::drink::yesnod:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...