Jump to content

Skrogvaskemaskin, erfaringer.


Gofa1964

Recommended Posts

Er det noen som har gjort seg noen erfaringer over flere sesonger i forhold til skrogvaskemaskiner?

Har kun prøvd en gang i 2018 i Vollen i Asker på en Nordan 780 og syns det virket veldig bra. Den var veldig grodd under og toppfarten økte med 10 knop.

Ser nå at man med klippekort kan få vasket til 250 kr pr gang for båt under 20 opptil 483 kr pr vask for båt opptil 52 fot fot hvis man kjøper klippekort på 6 vask for en sesong. Da begynner dette å bli veldig interessant.

Vil gjerne høre andres mening om dette. Jeg har også hørt at det har kommet en tilsvarende maskin i Tønsberg. Noen som vet hvor? 

Redigert av Gofa1964 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

dette er nok kun for de som har båt på østlandet!  Har ikke noe tro på at noe sånnt kommer i resten av landet! men skulle gjerne hatt det!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Brukte den på snekka mi for noen år siden, merket umiddelbar forskjell. Men de stopper den før den kommer til ror og propell, så det er en del av båten som ikke blir tatt der du selv må bruke høytrykksspyler.

 

Jeg vurderer å ta en slik vask på båten jeg har nå før jeg drar av gårde på årets lange tokt ettersom jeg ikke får tid til å ta den opp på land før jeg drar.

 

EDIT: Sjekket Vollen nå og der står det at de ikke kan tilby vask i år ettersom anlegget må repareres og de svenske reparatørene ikke får kommet over grensen...

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har vasket skroget i Vollen tidlig sommer ( før ferien) og før opptak de to siste årene. Fungerer veldig bra på min Windy Scirocco 32. Jeg kjører opp drevene og får børstet hele bunnen. De har en høytrykkspyler med lang lanse til drevene men virkningen av denne er så som så. Meget godt fornøyd ellers og når jeg tar opp båten etter siste båtvask er bunnen helt ren. Synd at de ikke er i gang i år, vi får krysse fingre for at de kommer i gang igjen.

Link to post
Share on other sites

Vi forsøkte i høst. Var i utgangspunktet fornøyd, men så senere at vi fikk masser av riper i bunnstoffet. Ikke nok til å gjøre båten skade, men nok til å gjøre meg skeptisk. 

 

Husk at du heller ikke kan bruke denne samme sesong som du har lagt på bunnstoff.

 

Alt i alt en middel minus opplevelse for oss, til tross for at vi var veldig fornøyd dagene etterpå (og den får av mye dritt under, det er helt sikkert! Økte farten med flere knop!)

 

Vil nok heller foretrekke å slippe og spyle under en gang ila sesongen enn dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...