Jump to content

Cobra 28 Offshore Baksete


Offshore70

Recommended Posts

Er ikke innredningen på Cobra i stor grad hjemmebygg? Jeg har en kompis med sånn båt, og der var luka oppå mottorrommet solseng med en gigantisk madrass da han overtok båten. Han har bygget om flere ganger, og skal til igjen, denne gang med delt plate for enklere tilgang til motor så vidt jeg forstod. 

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Takk for informasjon. Jeg er kommet et stykke på veg i søken på dette, men er ikke i mål. Cobraprodusentene har hatt samarbeid med flere salmakere, seilmakere, møbeltapetserere, osv i sørlandsområdet....til sine innredninger. Jeg har vert i kontakt med noen av de som var delaktige fra omkring 2000 tallet og senere. Men de som var underleverandører på 90-tallet har jeg ikke klart å spore enda. De fleste cobraene på denne tiden ble etter det jeg kjenner til, laget på bestilling, så omtrent alle er forskjellig innredet. Men en eller annen plass håper jeg å finne noen som har maler til dette, og for så vidt også dekalene på skroget. Fint om noen har info om hvem som var aktive der på den tiden.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Var på tur med kompisen med Cobra i helga. Han har bygget om, og det var blitt veldig bra.

Nye stoler der ryggstø kan vippes frem for lettere å komme bak. Samt vippes opp, og det kombinert med at de var trukket litt frem gjorde at han da får noen nye stuerom under, i forkant av motorrom.

 

Motorluken som da er bak setene, er delt i to i lengde retningen, altså over kjølen, og hengslet ute på sidene, og satt på lukeløftere. Vipper altså opp fra midten. Tilgang til motor rom var nå som en drøm.

Madrass oppå, så er det god solseng.

 

Glemte å ta bilder, helga gikk for fort :rolleyes:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...