Jump to content

Montere lenseplugg/bunnpropp i messing - krav til metall i skruer, samt type silikon?


Ronald

Recommended Posts

Jeg holder på med et større prosjekt i båten, dvs. jeg bytter motor med tilhørende ombygging av bedding. Det blir mye støv og dritt, og for å forenkle renholdet så har jeg boret hull i bunn for utspyling. Dette hullet kan være greit å ha til en annen gang også, derfor ønsker jeg å sette inn lenseplugg som er lett å åpne senere.

 

Pluggen jeg setter inn er i messing. Jeg er ingen metallurg - ikke engang i nærheten, faktisk. Men jeg vet at ikke alle typer metaller kan "blandes" i båt, hvis det blandes feil så blir det fort tæring. Det demrer langt der bak at kanskje miks av messing og syrefast kan være skummel? Eller...?

 

To spørsmål rundt denne monteringen:

  • Kan jeg bruke syrefaste skruer for å montere denne lensepluggen? Hvis ikke, hva bør jeg bruke?
  • Jeg må også ha ordentlig tetting. Jeg ser for meg bruk av helt "vanlig" silikon som sauses i hull og under pluggens flens. Er det ok, eller bør jeg gjøre det annerledes?

 

Pluggen som skal inn er denne fra Maritim: Lenseplugg Messing med Firkanthode Maritim Båtutstyr

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...