Ronald Startet 6.Mai.2021 Del på Facebook Startet 6.Mai.2021 Jeg holder på med et større prosjekt i båten, dvs. jeg bytter motor med tilhørende ombygging av bedding. Det blir mye støv og dritt, og for å forenkle renholdet så har jeg boret hull i bunn for utspyling. Dette hullet kan være greit å ha til en annen gang også, derfor ønsker jeg å sette inn lenseplugg som er lett å åpne senere. Pluggen jeg setter inn er i messing. Jeg er ingen metallurg - ikke engang i nærheten, faktisk. Men jeg vet at ikke alle typer metaller kan "blandes" i båt, hvis det blandes feil så blir det fort tæring. Det demrer langt der bak at kanskje miks av messing og syrefast kan være skummel? Eller...? To spørsmål rundt denne monteringen: Kan jeg bruke syrefaste skruer for å montere denne lensepluggen? Hvis ikke, hva bør jeg bruke? Jeg må også ha ordentlig tetting. Jeg ser for meg bruk av helt "vanlig" silikon som sauses i hull og under pluggens flens. Er det ok, eller bør jeg gjøre det annerledes? Pluggen som skal inn er denne fra Maritim: Lenseplugg Messing med Firkanthode Maritim Båtutstyr Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mai.2021 Del på Facebook Svart 6.Mai.2021 Skruer i avsinkingsherdet messing eller A4. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.Mai.2021 Del på Facebook Svart 6.Mai.2021 Ikke silikon. Heller Tec7 eller tilsvarende. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 6.Mai.2021 Del på Facebook Svart 6.Mai.2021 Ja. I forhistorisk tid brukte vi fiberkitt/hamp, alt mulig rart. I dag ville jeg brukt Tec7, Biltema Multibond, Butyl fra samme. Et eller annet, det er ikke så nøye. Det meste blir tett. Fordelen med Tec7 og Multibond er at de limer som bare rakkern. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.