Jump to content

Yamaha tiltproblemer


ojm

Recommended Posts

Hei! Jeg har omsider byttet pakninger i tilten (kun i tiltsylinderen og trimsylinderne) på min 1997 115hk v4 2-t yamaha. Dessverre virker det ikke som at alt er "oppe å går" igjen. 

Jeg har montert alt sammen igjen, luftet, og tiltet både opp og ned fungerer med bryteren. Problemet er at det lager en ny ulyd jeg ikke er særlig glad for å høre. I et nytt forsøk på å lufte systemet, løsnet jeg manual-release skruen og motoren hvilte på støttebeina. Da jeg skulle heve den opp og ned for å "pumpe" systemet, fikk jeg plutselig ikke løftet den helt opp lenger. (mistenker at dette kan ha en sammenheng med lyden?) Jeg lot motoren gå helt til bunns, skrudde til manual release og tiltet med bryteren (fordi jeg ikke fikk løftet den helt opp til støttebeina igjen). Fungerte fint både opp og ned - men ulyden er der naturligvis. Noen som har en aning om hva som kan være problemet, eller som har opplevd noe liknende? Kanskje også verdt å merke seg at ulyden kun kommer når motoren senkes ned i vannet - ikke på vei opp. 

 

Trenger all hjelp jeg kan få... 😅

Redigert av ojm (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...