Jump to content

Er det ok at Seilmagasinet har så j.... mange infokapslar?


Ask

Recommended Posts

Hei 

 

Eg tingar Seilmagasinet, og får oft e-postar med "nyhetsbrev" frå dei. For å lesa Seilmagasinet på nett må ein akseptera fleire titals infokapslar. Eg synest ikkje det er ok. Kva tenkjer folket? 

 

Eg kunne sendt dei ein e-post og sagt at det ikkje er ok, men for å finna adressa må eg akseptera bøttevis av infokapslar. 

 

Kanskje på tide å slutta å tinga Seilmagasinet? 

Link to post
Share on other sites

Det er jo den veien verden går så det hjelper neppe å klage.

Ikke alle infokapsler er søppel, noen av dem lagrer bare hvilken side og avsnitt du er på for at nettsiden skal fungere brukervennlig.

 

Det jeg gjør er at jeg bruker et opprydningsprogram på datamaskinen min som sletter alle infokapsler og informasjon relatert til nettsteder jeg har besøkt, det kjører jeg hver gang jeg lukker nettleseren eller skal inn på en ny side.

Hvis du bruker Windows så er der et program som heter "C-cleaner" som gjør dette, det er gratis å laste ned. På Linux som jeg bruker er der et program som heter "BleachBit".

 

Jeg ville ikke la være å abonere på et tidsskrift som du har glede av å lese, hvis dem stjeler opplysninger om din nettbruk så begrens heller den informasjonen de kan få tak i.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...