Solbris 2 Startet 7.Mai.2021 Del på Facebook Startet 7.Mai.2021 Jeg vurderer å kjøpe ny radar. Ser at Furuno har en radar med trådløs overføring til IPad. Det kunne jo være en god løsning, både med tanke på skjermstørrelse, og enkelt og praktisk å ta med seg i land for å unngå tyveri. Er det noen her som har erfaringer å dele? Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 https://baatplassen.no/i/topic/131172-trådløst-radar-fra-furuno-noen-erfaringer-med-disse/ Drs4w radaren er vel fra 2014, altså 7 år gammel allerede, det finnes kanskje bedre alternativer også Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Solbris 2 Svart 8.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Ja, jeg tenkte også det. Det skjer vanligvis mye på teknologi fronten på 7 år, så det hadde vært interessangt med noen erfaringer, da jeg er litt skeptisk til trådløs overføring av radarbilde. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Så noen goe tilbud på zenne på eBay tidligere i år. Sjekket da opp hva som var av erfaringer på nett med denne. For å si det fint, så var det svært lite god omtale, men mye dårlig omtale. Virket som dette var langt ufra den kvalitet Furjno normalt holder. Så slo dette ifra meg. Var flere som solgte disse svært billig når jeg sjekket. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
trixie2 Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Har du tenkt på «interfacing» mot andre sensorer/utstyr? Kompass, gir deg valget nord opp. Radar overlay på kart. AIS mål. Antar at dette blir vanskelig eller umulig når radar kun er koplet mot ett nettbrett. Disse små radarens vi bruker er vel langt fra «industristandard» uansett merke. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Furuno har degradert ytelsen på denne radaren, det er en 19" dome som normalt har 18" antenne, men denne 19" radaren har den horisontale strålebredden til en 12" radar. DRS4W har en horisontal strålebredde på 7,2 grader, det normale ville vært rundt 5 grader. Dette gjør at radaren vil gi svært dårlig oppløsning. Dette er en magnetron basert radar, anbefaler en halvleder radar. Jeg har hatt forskjellige halvlederradarer siden 2013, før det hadde jeg to magnetron baserte radarer. Den avanserte signalbehandlingen gjør at halvlederradarer får bedre ytelse, de mer avanserte modellene har funksjonalitet som ikke finnes på magnetron baserte radarer. Et eksempel på dette er Doppler prosessering som gjør at mål som kommer mot en farges i en farge, mens mål på vei bort farges i en annen farge. Sitér dette innlegget Link to post
Solbris 2 Svart 8.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Furu skrev for 19 timer siden: https://baatplassen.no/i/topic/131172-trådløst-radar-fra-furuno-noen-erfaringer-med-disse/ Drs4w radaren er vel fra 2014, altså 7 år gammel allerede, det finnes kanskje bedre alternativer også trixie2 skrev for 16 timer siden: Har du tenkt på «interfacing» mot andre sensorer/utstyr? Kompass, gir deg valget nord opp. Radar overlay på kart. AIS mål. Antar at dette blir vanskelig eller umulig når radar kun er koplet mot ett nettbrett. Disse små radarens vi bruker er vel langt fra «industristandard» uansett merke. Ja, det er jo en av årsakene til at jeg spør om erfaring. Jeg liker helst å kjøre Head up, og når det gjelder overlay, så var tanken å ha en egen IPad pro med 12.9 skjerm til radaren, og 1 til kart. Jeg tenkte å kjøre 3 stk IPad pro med 12.9 skjerm. En til radar, en til C map, og en med delt skjerm til kart system nr 2 og ekkolodd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.