Jump to content

Finnes det dusjhode med OK kvalitet?

riskyrasmussen

Recommended Posts

Har en ny båt, med slik «kombinert» dusj og servantbatteri som på bilde.

Det skal jaggu være litt krise før det blir mye dusjing, men sikkert kjekt å ha muligheten.

Problemet mitt med dette dusjhodet er at plastgjengene gir seg gang på gang.

Det skal ikke rare berøringen til på dusjhode med trykk på og stiv slange før gjengene gir seg litt slik at vannet spruter overalt på det litte toalettet :)

Har fått nytt dusjhode, men samme problem oppstår ganske snart.

Noen som har gode erfaringer med et annet produkt? Gjerne i metall tenker jeg. 

6A5B9832-E6BC-4FB0-83A1-A5C57EDEC6EF.jpeg

Er det ikke plast i stort sett alt av dusjhoder til både hjemme og båtbruk?

Aldri hatt problemer med noe slikt, du skrur ikke for mye til med noe slags verktøy da, holder lenge med håndkraft.

bellen skrev for 2 timer siden:

Det er ikke gjengene i slangestussen som er dårlige da, i kombinert med gammel og stiv slange? Prøvd å bytte slangen? 

Båten er helt ny, så det hadde vært rart. Men ikke umulig så klart :)

riskyrasmussen skrev 55 minutter siden:

Det er ikke gjengene i slangestussen som er dårlige da, i kombinert med gammel og stiv slange? Prøvd å bytte slangen? 

riskyrasmussen skrev 55 minutter siden:

Båten er helt ny, så det hadde vært rart. Men ikke umulig så klart :)

Med såpass grove gjenger som du viser på dusjhodet i ditt første innlegg, må det vel være mulig å se med det blotte øye om gjengene er ødelagt, enten på dusjhodet eller i slangen.

Jeg har samme båt med samme blandebatteri/ dusj/slange, men ikke noe problem med dette. Forhandler bør få finnene til å sende deg et nytt komplett sett.

Ser ellers at de har noen lignende modeller her (marineshop.no).

riskyrasmussen skrev for 10 timer siden:

Problemet mitt med dette dusjhodet er at plastgjengene gir seg gang på gang.

Det var rart synes jeg, skal ikke være slik. Jeg har bodd i båten siden 2011 og har samme dusjhode som deg. Har faktisk i løpet av disse årene tenkt at dette virker som skikkelig kvalitet? Skiftet dusjslange for 5-6 år siden til en i plast/gummi. Brukte Biltemas VSS-tetning på gjengene og skrudde til litt mer enn fingerthigt. Vil som andre også er inne på tro det kanskje kan ha noe med enten dusjslangen (altså koblingen) eller hvor hardt du skrur til? De selger samme dusjhodene på Maritim, og så vidt jeg husker koster de i alle fall 500kr, så litt kvalitet burde man jo kunne forvente.

Edited by Hakkannen (see edit history)