Karlsenkystfiske Startet 8.Mai.2021 Del på Facebook Startet 8.Mai.2021 Sitter her med en Actisense NGW1-STNG som ikke klarer å gi AIS data til kartmaskinen. De kloke hoder sier det er fordi den trenger en firmwareoppdatering for å kunne sende med høy nok baud rate. Har da rigget meg til med en windows laptop og en Prolific 2303 com adapter koblet i 0183 siden på actisensen. Actipatch programmet klarer dog ikke å få kontakt med enheten. klippet av kabelen, og koblet som om pcen skulle være en 0183 enhet, men det hjalp ikke. Så da lurer jeg på om noen av dere har erfaring med dette? finnes det kanskje et godt converter alternativ der ute som funker rett ut av eska? :) Bruker pinne 2,3 og 5 slik som det står i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Har oppdatert min actisence. Kan ikke huske at det var noe problem. Har du prøvd å bytte om pinne 2 og 3 på COM porten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.