Mr Kalle Startet 8.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2021 Skal ta av rattet. Løsnet mutterne, men rattet sitter like godt...hvordan tar jeg det av??? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 8.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2021 (redigert) Må nok bruke en ters. Sitter ofte godt fast. Feks: https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/avtrekker-2000023303 Redigert 8.Mai.2021 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 8.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2021 Jeg gjorde faktisk denne jobben i dag på min Ibiza 20 Touring da jeg skulle skifte styresnekke. Som du sier: Rattet satt som bare rakkern. Skal bare være å dra rett ut, men over tid eirer metallene fast. I og med at jeg skulle ha ny styresnekke, sagde jeg rett og slett av akslingen på styresnekken for å ikke skade rattet. Jeg hadde også plastratt, så ters ville nok ikke fungert i mitt tilfelle. Men som jørn sier: En ters vil sikkert fungere bra i ditt tilfelle. Du kan muligens prøve denne teknikken (men den fungerte ikke for meg): Hvis ikke det fungerer uten å skade ratt/båt, er nok dette beste måte: Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2021 Spray på penetrerende olje. Sett på en ters, og stram opp. Kakk på rattet og akslingen med en hammer samtidig som du strammer tersen videre opp, til rattet løsner. Sitér dette innlegget Link to post
Mr Kalle Svart 8.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2021 Skaffer en ters Og prøver det-tusen takk for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
Mr Kalle Svart 9.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 Løst ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.