Jump to content

Ny benkeplate - hvordan skaffe respateks, folie el.l. til undersiden


Ronald

Recommended Posts

Dessverre har jeg ingen bilder akkurat nå, så tekst får duge... 

 

Etter 40 år må benkeplaten til pentry skiftes. Den er i tre (sammenlimte plater, tror jeg), og med sort og tynn respateks (eller respateks-lignende) beskyttelse på undersiden. Denne undersiden blir overside når pentry åpnes, det er nok derfor denne ekstra platen ligger der (sterk/motstandsdyktig og tåler vann). 

 

Antakelig spiller det mindre rolle for spørsmålet, men platen er ca 60x45 cm. 

 

Jeg har startet på prosjektet, og selve platen (også nå i tre) er i boks. Denne planlegges lakkert 3-5 strøk sånn at oversiden er rimelig robust mot sjøsprut og mindre søl. Men undersiden vil jeg, som originalt, ha mer robust. Tykkelsen er allerede 1-2 mm mer enn den gamle platen, så dette ekstra laget på undersiden vil jeg ha tynneste mulig. 

 

Respateksplater ser ikke ut til å være like enkelt å få tak lenger. Stemmer det? Noen tips? Eller er det bedre alternativer "der ute", og som er mer vanlig i våre dager? 

 

Googlet noe, og må innrømme at jeg ble noe fasinert av såkalte selvklebende pvc-fliser fra pvcfliser.no. Noen som har trua på, eller erfaring med disse? (se også linken under) 

 

https://www.pvcfliser.no/index.php/nettbutikk/3d-selvklebende-flis

 

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...