Kaptein Lula Startet 9.Mai.2021 Del på Facebook Startet 9.Mai.2021 Dashbordet i vår båt er i glassfiber, av typen solbleket og falmet lys grå glassfiber. Har behandlet med en runde Polytrol og det ble en del bedre men fargen er kjedelig og kunne tenke meg en mørkere farge. Hva egner seg til formålet? Blir veldig glad for tips Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 10.Mai.2021 Del på Facebook Svart 10.Mai.2021 Jeg ville i alle fall tenkt på noe som ikke gir gjenskinn. Hva med en matt grå tone? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Lula Svart 10.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2021 Takk for svar. Tenker også matt. Grått, litt mørkere enn nåværende, tror jeg kan bli fint. Hvilken type maling/behandling bør jeg gå for? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Mai.2021 Del på Facebook Svart 10.Mai.2021 Jeg hadde vurdert å legge noen lag med Plastidipp. Da kan du velge i mange farger, du får det matt, det tåler sol og vann, og det er lett å bytte farge når du er lei (samt fjerne hvis du vil tilbake til original, bare du legger nok lag). Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Kaptein Lula Svart 10.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2021 Høres bra ut @Grand Banks jr :) Ser de har gummimaling på Biltema også. Så vidt jeg skjønner litt det samme, men er den like bra som Plastidip? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Mai.2021 Del på Facebook Svart 10.Mai.2021 Jeg har ikke testet. Plastidip fåes i mange flere farger og jeg har en mistanke om at kvaliteten er bedre. Men jeg vet ikke. 😉 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Mai.2021 Del på Facebook Svart 10.Mai.2021 Her har du standardfargene : https://plastidip.online/produkt-kategori/plastidip/plasti-dip-spray/standard/ "Gun metal grey" synes jeg personlig er stilig. Ellers så jeg en bil i brunt/ gylden her for noen dager siden. Likte den godt også. Men jeg har ingen idé i hva som er bra i din båt. Hadde vært artig med FØR og ETTER bilder (hint hint) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Kaptein Lula Svart 10.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2021 Tar hintet om før/etter bilder :) Og takk for gode forslag! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.