Lazyjack Startet 11.Mai.2021 Del på Facebook Startet 11.Mai.2021 Venter på ny pumpe med pakninger, dette er den gamle. Adapterplata skal gjenbrukes. Motor er VP D2-40 og anleggsflaten på motor er rengjort for gammel pakning. Bør jeg bruke noen form for pakningssement eller silikon ved montering eller kan jeg regne med at pakningene tetter godt nok? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 11.Mai.2021 Del på Facebook Svart 11.Mai.2021 Ett tynt lag med Permatex el. skader uansett ikke, jeg liker å gardere meg, spesielt hvis det er trangt/mye skruing for å komme til. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Lazyjack Svart 11.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2021 (redigert) nomen skrev for 1 time siden: Ett tynt lag med Permatex el. skader uansett ikke, jeg liker å gardere meg, spesielt hvis det er trangt/mye skruing for å komme til. Permatex er et varemerke og har ulike produkter, hvilket er det du mener jeg bør bruke? Redigert 11.Mai.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.Mai.2021 Del på Facebook Svart 11.Mai.2021 (redigert) Jeg ville brukt denne, hvis noe. Tetter bra og limer ikke https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/beskyttende-tetningsmidler/flenstetting-2000040362 Men egentlig bør pakningen greie jobben, gjerne med litt vaselin. Redigert 11.Mai.2021 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
nomen Svart 11.Mai.2021 Del på Facebook Svart 11.Mai.2021 Lazyjack skrev 1 time siden: Permatex er et varemerke og har ulike produkter, hvilket er det du mener jeg bør bruke? Beklager, jeg mener denne. Det er den brune "guffa" man pensler på. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Roger jo Svart 12.Mai.2021 Del på Facebook Svart 12.Mai.2021 litt fett på pakningen er som regel nok. Skal en ha dobbei sikkring er denne topp Hylomar Original Blue Gasket Sealing Compound Ser Permatex har laget en Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lazyjack Svart 12.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2021 Takk for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Mai.2021 Del på Facebook Svart 12.Mai.2021 Et tips er å planslipe adapterplaten. Ta elskedens fine glassbord, legg et vannslipepapir på glassplaten med busta opp. Planslip begge sider av adapterplaten. Garantert suksess. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 13.Mai.2021 Del på Facebook Svart 13.Mai.2021 Har brukt Volvo Penta sin mørke guffe til slikt. Den har aldri sviktet meg. Akkurat hvem som har laget den for dem vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.