Jump to content

Hva vil du at alarmen skal varsle?


Jon-Kåre

Hva vil du at alarmen skal varsle  

67 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Kunne hvert artig å vite hva man er ute etter ved alarm, som trebåteier vet jeg at stiger vannet noe mere en normalt slik at båten ligger tyngre i vannet en normalt kan ting begynne å skje fort. Av den grun vil jeg varsles hvis vannet kommer over et vist nivå.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ingen av alternativene passet meg.

 

Primært er: Innbrudd, vanninntrengning og brann. Dette varslet pr. SMS.

 

Sekundært kommer mulighet til å kommunisere med anlegget via SMS for å kunne sjekke f.eks. batteritilstand o.l., samt mulighet til å kunne slå av og på ting.

 

Kommer til å gå for begge deler.

Link to post
Share on other sites

Har planer om å instalere alarm. Skal i såfall ha magnetkontakt på dør og luke, nivåalarm for vannstand, alarm ved utkopling av landstrøm og temperatur alarm. Alarmene skal sendes som sms melding med mulighet for styring av releer ved oppringing. Ser for meg alarm fra Noby, CA - 10. og GSM - 4 nummersender.

Link to post
Share on other sites

Har planer om å instalere alarm. Skal i såfall ha magnetkontakt på dør og luke, nivåalarm for vannstand, alarm ved utkopling av landstrøm og temperatur alarm. Alarmene skal sendes som sms melding med mulighet for styring av releer ved oppringing. Ser for meg alarm fra Noby, CA - 10. og GSM - 4 nummersender.

Har også vurdert å koble en GSM sender opp mot min alarm. Vet du prisen på GSM4?

 

Trenger m.a.o. ikke alarm, men kun en GSM sender som trigges av alarmen.

Link to post
Share on other sites

Som eier av liten båt med "populær" motorstørrelse (90hk) er det helt klart tyveri / sporing som er interressant. Båten står normalt på henger, så innvendig vannstand er forhåpentligvis konstant lav.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...