Jump to content

Nidelv 24 81mod vann i kabinen?


cmjon

Recommended Posts

Hei.

 

jeg har et lite problem.

 

etter jeg satt båren på vann etter vinterlagring, har jeg oppdaget at kabin var full av vann, og virker som ferskvann?

 

hvor kan dette vannet ha kommet fra?

hvordan blir vann under teppe drenert bort?

kan vel risikere at dett det er fult i kammer under?

 

kan det langvarig lekkasje fra vanntank eller septik?

IMG_7811.JPEG

IMG_7812.JPEG

IMG_7813.JPEG

IMG_7814.JPEG

IMG_7815.JPEG

IMG_7816.JPEG

Redigert av cmjon (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har samme båt og har (hadde?) samme problem. Jeg fikk tips om skruene bla. i taket. De er nå tettet med butyltape. Det hjalp ikke. Neste tips var under fenderlisten. Tok av fenderlisten, freste et spor mellom øvre og nedre skrogdel som jeg fylte med Tek7 og satte på listen igjen. Det hjalp heller ikke. Så oppdaget jeg at hvis jeg fylte ferskvannstanken helt full viste det seg at pakningen rundt det blå lokket, som du har vist bilde av, ikke var tett. Smør med vaselin og stram til. Jeg har også sluttet å fylle vanntanken helt full. Fordi båten ikke var plassert helt vannrett under vinteropplaget sist vinter lå det en vanndam på dollbordet på den ene siden da jeg tok ut båten nylig. Da var det også sneket seg litt vann inn sånn må ha kommet gjennom skruefestene til fenderfestene som lå under vann. Gjennom gulvet kommer det ikke vann inn for der er septiktanken. Får håpe den ikke har fryst/sprukket. (Forresten, hvis det ikke er byttet til rørplate med syrefaste rør ned til septiktanken er eksisterende rør korrodert og det er ikke mulig å tømme tanken. Jeg fikk laget ny av Nilsen båtbyggeri med 1" lufterør istedenfor 1/4" som er ubrukelig tynt.)

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...