Jump to content

Volvo Penta MD5B med vannlekasje


BTM18

Recommended Posts

Har Volvo Penta MD5B i min Maxi Fenix som ikke starter. Det viser seg at det kommer vann ut fra innsuget når filter ble fjernet og jeg kinnet på starteren. I det jeg tok av filteret starter motoren, men filteret var fylt med vann.
Nå er det vann i olja også. Jeg løsnet toppen og bestilt ny toppakning, men det ser egentlig fint ut. Lurer nå på om vannet kan ha kommet fra eksos utblåsing av kjølevann. 
Det ser og ut som motorolja er grå og har fått vann i seg. Det var reint vann på toppen av stempelet.

Noen som har erfart lignende?

DA3AAEF9-4612-43D0-8934-B5169B3B7300.jpeg

341D7D66-60B9-4CED-95DE-76037E7EB993.jpeg

7C3349F8-50AC-4CA4-AEA6-0C95A70A8032.jpeg

F0D40C22-3DF9-421F-83C2-6A145F8C1EB3.jpeg

533B1DD2-45CF-40C6-8681-5D48A2B3D9AF.jpeg

Link to post
Share on other sites

Dette høres veldig fornuftig ut. Har hatt store problemer med luft i diesel, og har kjørt starteren unormalt mye. Etter lang tid forsøkte jeg å ta av innsuget/filteret som var full av vann, samtidig som det rant ut av innsuget mens jeg startet/ luftet. Fikk startet motoren når jeg fjernet filteret, og ikke noe vann ut av innsuget mens motoren var i gang, men da hadde det antakeligvis kommet vann inn i motorolja via støtstenger og kanskje stempel? Takk for tips 😊 skal sjekke dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...