Jump to content

retur brev fra redningsselskapet


troja

Recommended Posts

fikk i gjen papirene fra småbåtregisteret. som sier:

vi har mottatt deres papirer, men retunerer dem,og kan ikke foreta registreringen da vi mangeler følgend:

 

annen avtale-ved nyregistrering av tidligere ikke registrert båt skal eierforholdet tilbake til båten og motoren var ny dokumenteres med kopi av kjøpsfaktura.(hvordan greier jeg det??(greide så vit ok spore 3 eiere tilbake da det stoppet og dem har ikke di gamle kjøpe kontraktene)

 

men RSS sier at hvist ikke båtkort osv ikke kan oppdrives ta kontakt med fredrikstad regiontollsted for og få en kopi av dette?(tror dere dem har opplysninger om min båt fra 80 tallet)

 

har dere noen erfaring med det

 

hilsen jim

Link to post
Share on other sites

Akkurat samme skjedde med meg, Forrige eier hadde ikke registrert. De gamle registreringslappene er på båten fortsatt. Rssr sa at jeg måtte få skriftlig avtale med han de kjøpte båten av. Men han får jeg ikke tak i. Fikk kjøpekontrakt fra forrige eier men den ville de ikke ha. Dette med at RSSR skulle ta over småbåtregisteret har bare blitt rot og min tillit til RSSR er så liten atte bare fy.... Fikk heldigvis forsikret den uten i JBF, men de vill gjerne at den registreres. Da får vi en bedre pris i tillegg. Håper RSSR snart er ferdig med kødde sitt nå.....

Link to post
Share on other sites

Ta det ikke ille opp, men tror faktisk at jeg er enig med RS her.

Folks oppfinnsomhet er stor og RS kan være et glimrende forum for å "hvitvaske" båter med en noe frynsete bakgrunn, dersom det ikke stilles strenge krav til dokumentasjon.

La meg legge til at jeg er helt sikker på at du har alt på det rene mht. din båt og den handelen som du har gjort.

For min egen del-, går jeg litt tilbake i tid så vet jeg med meg sjøl at jeg nok ikke alltid foretok en god nok bakgrunnssjekk på de båtene som jeg kjøpte. I ettertid har jeg fått bekreftet at alt var ok, men det skyldes nok tilfeldigheter.

Hvis båtregisteret hadde vært i gang den gangen ville jeg nok innledningsvis hatt tilsvarende problemer som det du opplever nå:smiley:

Link to post
Share on other sites

Kanskje en avsporing, men i går sto det i Bergens Tidende at Redningsselskapet kommer til å avhende et supply/ standbyskip de har eid noen tid. Begrunnelsen var at Redningsselskapet ikke skal drive kommersiell virksomhet.

 

Slik jeg ser det er driften av dette registeret en kommersiell virksomhet, hvordan forsvarer man da å drive med det?

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...