Chilli Solbris Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Vannvittig fine bilder og god beskrivelse! Håper jeg en gang i livet kan få studert den landsdelen på egen kjøl!??? Meget vakker natur! Grattis med flott båt! Fungerer alt som forventet? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Krusnes Svart 16.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Har en mistanke at ferskvannstanken er lekk. Fylte opp i Sandnessjøen, nå er den tom. Må sjekke når jeg fyller på nytt i Bodø om jeg ser noe lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Krusnes Svart 16.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Dagens etappe ble kort, men fin Startet fra Inndyr 10:30. Helt stille sjø til Mårnesskagen lykt. Over Saltfjorden var det som vanlig fralandsvind. Ble innhentet av MS Polarlys rett ved moloen i Bodø. Blir liggende her til i morgen ettermiddag. Målet for morgendagen er Nordskot. Været avgjør hvor langt nord vi går før vi krysser Vestfjorden. Har lagt ruta via Sortlandssundet for å vise frem fartøyet til foreldre som bor på Sortland. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 (redigert) Håper det bare er en løs slange på ferskvannstanken. Det er noe herk når vann ikke er der det skal være!?? Bare å nyte Bodø! Hva marsjer du på? Redigert 16.Mai.2021 av Solbris II (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Krusnes Svart 16.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 På flatt hav kjører jeg med 8 knop. Er det litt sjø slår jeg ned til 6 knop, mye mer behagelige bevegelser da Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 17.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2021 Takk for flotte bilder. Har du sjekket sikkerhetsventilen på varmtvannstanken? Vi opplevde en gang at vannet forsvant ut gjennom den. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 17.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2021 Flotte bilder. Særlig fra Bodø hvor jeg henta min gamle Westbas i 2013 og tok en nattur nedover til Trøndelag. Den fineste turen jeg har hatt. Glemmer aldri soloppgang over Folda på blikk hav... Lykke til videre. Mange som misunner deg turen nå. Sitér dette innlegget Link to post
Krusnes Svart 17.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2021 Gikk fra Bodø 19:15. Nå klokken 22:40 er vi tvers av Måløy/Skarsholmen. Forventet ankomst i Svolvær er 02:00. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 17.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2021 Du blir ikke å slite med å finne kaiplass der for øyeblikket, masse ledig både på pirene nord og sør for Lamholmen. https://www.lofotcamera.no/webcamerathon Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2021 Nydelige bilder ??? Bare å nyte! Håper 17. mai var en fin dag for skipper og båt!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
torbi Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Hvordan går det med henteturen? Vi sitter og følge med. ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Krusnes Svart 20.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Ble litt langt opphold uten oppdatering. Vi kom til Svolvær klokken 3 natt til tirsdag. Tirsdag morgen var det tåke på den siden av Raftsundet. Gikk mot Raftsundet via Øyhellesundet. Var en del motstrøm til vi rundet Brattholmen. Fortøyd på Sortland på ettermiddagen og overnattet hos mine foreldre der. I går begynte vi gå klokken 10. møtte sørgående hurtigrute halv 12 i Risøysundet. Etter Risøyrenna kurset vi mot Bjarkøya og gikk gjennom Sundsvollsundet. Etter Sundsvollsundet stoppet vi i Nergårdshamn på Bjarkøya for å handle «noget godt» på Nærbutikken Over Vågsfjorden ble det litt risting, så vi stevnet Engenes på Andørja for å komme i le tidligere. Derfra gikk vi Dyrøysundet hvor vi passerte Fjorddronningen Møtte KV Nordkapp i Solbergfjorden Klokken 21 kom vi til kai på Finnsnes og rakk en tur til Lille Milano før stengetid. Var et nydelig vær der i går kveld. I dag tidlig bunkret vi i småbåthavna like ved Gisundbrua. Her er et foto fra Rødbergshamn som vi passerte klokken 11. Om en halv time skal vi være i Rystraumen. Om jeg har beregnet rett skal det være strømstille der nå. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 For en drømmetur??? skulle gjerne gått den distansen der. Flotte bilder og fint med oppdatering Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Krusnes Svart 20.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Robas og Safir forbi Tisnes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.