Yochi22 Startet 13.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2021 Hei, har en Colibri x speedbåt på 10,5 for som er veldig sjelden . Den ligner veldig på en shakespeare mini clubman, Har hatt 9.9 på den men har nettop forsterket hekken og tatt på en yamaha 30 autlobe 3 cylinder . Den går i plan med en gang og glir som på skinner . Har sett en annen fyr putte en mariner 28hk på en sånn så jeg regner med at 30hk går fint, Men når jeg kjører så ser jeg at hekken beveger litt på seg fram og tilbake hvis jeg går på fullt gass og det er litt bølger . Er dette normalt ? Lurer også på om det er en dynamo på denne motoren? Er en ca 1994-1996 modell Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 13.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2021 Du sier du har forsterka akterspeilet. Hvordan har du gjort dette ? Litt bevegelse i akterspeilet er normalt, men med så liten og lett motor som du har, så burde det ikke vært noe bevegelse hvis forsterkninga var gjort ordentlig Sitér dette innlegget Link to post
Buster L Mercury Svart 13.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2021 Bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Yochi22 Svart 13.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2021 (redigert) Jeg har tatt og fjerna ca 2cm av kryssfiner som var på akter speilet både framme og bak , også har jeg skifta det med rustfrieplater , tatt masse sikaflex på og smurt det rundt hele akterspeilet. jeg kan ta flere bilder imorgen Redigert 13.Mai.2021 av Yochi22 Bilder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 13.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2021 Så du har med andre ord gjort båten helt ubrukelig tung i ræva i tilegg til at du har satt på for stor motor. Det du har gjort, er å ødelegge båten med en jalla"reparasjon" istedefor å forsterke det skikkeligt Fjern platene, legg inn ny kryssfiner, støp det fast, sett inn noen knestøtter som støpes fast i akterspeil og bunnen på båten, så skal du se at det tåler juling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.