Torsen67 Startet 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2021 (redigert) Jeg glemte å smake på vannet i farten, men det dreier seg om ett par desiliter vann. Det er ikke utluftning der. Kan det da fort bli kondens? Tenker å ta hullsaga og sette på en ventilrist ut mot salongen. NB: baugthruster er 2 år gammel. Redigert 14.Mai.2021 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Hvis det er kondens, vil jeg bli forundret. Det skal noe innmari mye luft til for det skal bli 2 dl. kondensvann. Og så kommer bruddet mot naturlovene at luften ikke tar tilbake kondensen når den blir mer energirik. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Hulda skrev 7 minutter siden: Hvis det er kondens, vil jeg bli forundret. Det skal noe innmari mye luft til for det skal bli 2 dl. kondensvann. Og så kommer bruddet mot naturlovene at luften ikke tar tilbake kondensen når den blir mer energirik. Ok, skal smake på vannet neste gang jeg er i båten. Ganske dypt dette rommet. Ligger et lokk i tre med sofapute over i toppen, så helt tett er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Tviler på at det er kondensvann. Tipper på lekkasje. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jørn Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 (redigert) @Lars H.Gjorde ikke du en test en gang i tiden med hvordan avdekke vanntyper med såpe? Redigert 14.Mai.2021 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 jørn skrev 11 minutter siden: såpe Grønnsåpe i ferskvann = klar sikt, mens grønnsåpe i saltvann = blakket og uklar sikt, til dels hvitaktige levringer i reaksjonen mellom grønnsåpa og saltvannet, oppleves som slimete å ta på. Prøv selv, effekten er tydelig og en ypperlig måte å skille fersk- fra saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Ja, og det viser om vannet kommer inn over- eller under vannlinjen. Grei måte å eliminere på. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Jeg pleier ganske enkelt å dyppe en finge og smake. Er fremdeles i live . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lars H. Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 (redigert) jørn skrev 53 minutter siden: @Lars H.Gjorde ikke du en test en gang i tiden med hvordan avdekke vanntyper med såpe? For å få en formening om hva dette vannet består av, har du litt i et glass og heller i litt grønnsåpe. Da vil du få et resultat lignende det på dette bildet. Fra venstre: sjøvann, så frostvæske og til høyre ferskvann. Redigert 14.Mai.2021 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.