Jump to content

Dyrke grønnsaker og urter til båtfolket

Guest

Recommended Posts

Jeg har en kamerat, som har bestemt seg for og dyrke litt grønnsaker til båtfolkets glede. Han har 100-200stk tomat, chili, paprika, squash, agurk, basilikum, timian, oregano, mynte planter som han skal sette ut på div holmer og skjær som alle bare kan ta av, hvis det er modent 

Hva syns dere om "tiltaket" hans ? Hadde dere forsynt dere hvis dere fant 2-3kvm eller en liten fjellsprekk med grønnsaker og urter på en liten øy eller stor holme ? Hvis dere finner det, så er det i allefall bare og forsyne seg 

Redigert av Guest (see edit history)

Det har jeg ingen ide om, men jeg trur det er lov så lenge det er 1årige planter som dør når vinteren kommer? Regner med at han faktisk har sjekka dette, for han er rimelig interessert i mat og dyrking av mat 

Jeg har ikke satt meg så mye inn i det opplegget hans(kansje han fortalte det, men hukommelsen er litt så som så fra den kvelden), han bare fortalte det i de seine timer rundt en bålpanne med div godsaker i glasset 

Jeg ba han sette ut noen grisunger på div holmer og øyer, sånn at man kunne henta seg en flintstek ved behov :P 

Han er øyboer og har dyrka mat ute i 15år, så trur han har finni noen hardføre planter som klarer seg. Han er såpass lat at han ikke hadde giddi og lagt mye innsats i dette hvis det var dødfødt. 

Jeg skal be han sjekke hvor loveligt det er, med tanke på flerårige planter 

Men vi har jo en regelrytter her på forumet, kansje @Båtadvokaten kan svare på hvor loveligt/uloveligt dette er ? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...