Jump to content

Mye drivved og annet rask


Sydvesten

Recommended Posts

Tok meg en liten luftetur med Stauden i går, tøffet litt tundt i Langesundsfjorden og registrerte utrolig mye drivved og anndre ulumskheter som jeg helts ikke vill hatt i propellerne. Er dette vanlig på denne årstiden eller var det fordi det nærmest var havblikk at jeg så alt dette flytende.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok at det til enhver tid flyter 'alskens uhumskheter' i havet, men at vind og strøm kan føre til at det av og til samles mere på enkelte steder enn normalt. Men at det ikke er bra å kjøre på drivved o.l. er sikkert,- hverken for skrog eller propeller. Å kjøre på en stor tømmerstokk i god fart er ikke bra,- nei.

Link to post
Share on other sites

tøffet litt tundt og registrerte utrolig mye drivved og anndre ulumskheter som jeg helts ikke vill hatt i propellerne.

:lol: "ulumskheter som jeg helst ikke ville hatt i propellerne" Som å lese en av den gode Worses beskrivelser av en dag på sjøen hvor han gjennem sigarrøken beskuer alle daycruiserne og skjærgårdsjeepene. :lol: Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det er sikkert en sammenheng mellom medbørsmengden og dritt som da blir tatt med i elvene. Selv små bekker var som elver her før helgen.

 

Nydelig vær her nå, og båten ligger fortøyd på byrgga, fri fra jobb, kranbilen kommer ikke før fredag. Tror jeg tar meg en liten tur utpå fjorden i dag også, kan jo være man får en torsk eller to..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

"ulumskheter som jeg helst ikke ville hatt i propellerne" Som å lese en av den gode Worses beskrivelser av en dag på sjøen hvor han gjennem sigarrøken beskuer alle daycruiserne og skjærgårdsjeepene.

Nå er vi OT med kommentarene våre, men Skipper_Worse var min første innskytelse da jeg så emnet til denne tråden i emneoversikten :yesnod:. Nå har'n være ute med Hangarskibet og blitt brydd av almuen igjen, tenkte jeg for meg selv...
Link to post
Share on other sites

Samme her på Østsiden.

 

Det kommer mye rask, mest kvister og mindre tømmerstokker nedover Glomma for tiden. Ikke noe rart egentlig med all nedbøren vi har hatt på Østlandet i det siste. Ute på LERA er vannet "gult" i disse dager. Leire "ovenifra" bygdene. Det går et markant skille akkurat ved Knubben / Seiløy/ Papperhavn - man seiler i vanlig "blå sjø" - og plutselig er man over i den "gule sjøen" - dette skjer i løpet av noen få meter!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Drivtømmer er ikke bra å kjøre på nei. Men samtidig er det jo en ressurs, har slept mye drivtømmer, eller "russertømmer" som vi kaller det her oppe. Kommer fra de store elvene i Russland. Det er bare til å sage opp stokkene, så har man peisved til både hytte og hus, for skogvekst det er det mildt sagt dårlig med her... :lol:

Link to post
Share on other sites

Skipper_Worse var min første innskytelse da jeg så emnet til denne tråden i emneoversikten . Nå har'n være ute med Hangarskibet og blitt brydd av almuen igjen, tenkte jeg for meg selv...

:lol: :lol: :lol:

 

Nei, nei, jeg lar meg så absolutt ikke bry av almuen, ikke en gang av den vulgære almuen, så lenge de vet å holde seg på sin plass. Dvs. kloss i land i disse små farkostene som gjennem cigarrøken lett kan forveksles med drivved. :yesnod:

 

Forøvrig er jeg etter hvert blitt noget med bekymret over de moderne avrundete fordekk. Linjene på disse nymotens farkoster, med eller uten blå døgnfluestripe, er jo nu nærmest blitt så stealthy at et par sldrende og skrantende øine kan få vanskeligheter med å se selv større båter. Fortsatt gjennem cigarrøken, naturligvis. :crazy:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...