Totentroll Startet 15.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2021 Hei, jeg lurer på hva denne båten, motor og henger er verdt samlet. Har gjort en del med båten og hengeren pluss litt med motoren Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 15.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2021 (redigert) Noen ganger skal man være fornøyd om man blir kvitt ting uten videre kostnad. Dette ser ut til å være en av de gangene. Dvs evt tilhengeren er gulroten som kan føre til man kvitt resten uten å måtte betale. Redigert 15.Mai.2021 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 15.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2021 (redigert) 1. Tittelen på innlegget bør endres til å være informativt. 2. Verdien er det eventuelle kunder er villig til å betale. Be om bud, men ikke her. Redigert 15.Mai.2021 av Big Horn Trykkleif (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 15.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2021 2 minutes ago, Cerberus said: Noen ganger skal man være fornøyd om man blir kvitt ting uten videre kostnad. Dette ser ut til å være en av de gangene. Outch! Men mulig du har rett. Gamle 70 - 80-talls Johnson motorer er en av de tingene jeg husker tilbake på med gru.... Særegen motvillighet til å starte, og hvis de startet kunne du lukte og høre at det var en Johnson på lang avstand. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 15.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2021 5000 for henger 2000 for motor Vrakpant for båt Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Guest Svart 15.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2021 For meg, så er verdien den samme som prisen på ledbaren på dekk og bakpå tilhengeren MEN sånn båt markedet har blitt nå i disse coronatider, så får du sikkert 10 000kr Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 (redigert) Siden det er en ekte Tredal-henger som ikke har fylt 40 år enda, og med nytt nesehjul, så må du påregne en tusenlapp mere bare der Og kanskje motoren primært er ferskvannskjørt? Det vil jo trekke opp litt... Redigert 16.Mai.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bellen Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 En henger uten brems, som betyr at du maks får kjøre 60 km/t kan vel ikke være lett å få solgt. Jeg tipper du kan få 8-10000 for hele pakka og da bør du demontere ledbarene å selge desse for seg eller bruke dei i et annet prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 bellen skrev 10 minutter siden: En henger uten brems, som betyr at du maks får kjøre 60 km/t kan vel ikke være lett å få solgt. Med mindre den aktuelle vekten er maks 300 kilo og man kan kjøre i 80 km/t? Har selv en 13 fots båt med en 8hk bakpå som i sum med henger veier akkurat innenfor så noe glede av en slik henger kan man faktisk ha! Kan sågar trekke dette med elbilen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Teerex Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Mouche skrev 5 minutter siden: Med mindre den aktuelle vekten er maks 300 kilo og man kan kjøre i 80 km/t? Har selv en 13 fots båt med en 8hk bakpå som i sum med henger veier akkurat innenfor så noe glede av en slik henger kan man faktisk ha! Kan sågar trekke dette med elbilen. Jeg dro en sånn ubremset henger med 15 fots båt ca 70 mil, men da hadde jeg muligens glemt de hastighetsreglene. Og det er jo fryktelig lenge siden Men den var helt stabil over Saltfjellet, i en hastighet på ca det doble. Glemte vel av at jeg hadde noe bak, merket det jo ikke siden bilen ellers kan dra ca 3,5 tonn. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Totentroll Svart 16.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Hei, jeg lurer på hva denne båten, motor og henger er verdt samlet. Har gjort en del med båten og hengeren pluss litt med motoren Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Mouche skrev for 1 time siden: Med mindre den aktuelle vekten er maks 300 kilo og man kan kjøre i 80 km/t? Har selv en 13 fots båt med en 8hk bakpå som i sum med henger veier akkurat innenfor så noe glede av en slik henger kan man faktisk ha! Kan sågar trekke dette med elbilen. Enig. Har selv en gammel ubremset båthenger til rib/jolle og seiljolle. Uten brems er vedlikehold veldig enkelt, det er jo knapt vedlikehold. Og med vekt på båt og henger under 300 kg er det jo akkurat samme hastighetsregler som tung med brems. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Du må rette titelen, slik at du forteller hva du lurer på! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Korsfjord Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 (redigert) Hei. Du bør nok endre tittelen på innlegget ditt, ellers vil tråden sannsynligvis bli stengt, jfr reglene her på forumet. Og et bilde av båten hadde definitrivt gjort det lettere å svare ;) Redigert: ser nå at du har lagt inn bilder i en annen tråd. (Hvorfor opprette en ny tråd, egentlig?). Vil tippe 10 tusen for hele pakken. Redigert 16.Mai.2021 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Totentroll Svart 16.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Takker for svar, har du noen tips om hva jeg kan endre tittelen til?? Det er første gang jeg har lagt ut noe på en forum side så må bare beklage at det ble litt tungvint dette innlegget Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 "Ønsker hjelp til verdivurdering av båten min" f. eks. Om du vet navnet på båttypen, kan du ha det med også. Eks: "Verdivurdering av båten min, Rana 17" (om det var min båt). Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Les dette først? https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Teerex Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 willmasta skrev 26 minutter siden: Enig. Har selv en gammel ubremset båthenger til rib/jolle og seiljolle. Uten brems er vedlikehold veldig enkelt, det er jo knapt vedlikehold. Og med vekt på båt og henger under 300 kg er det jo akkurat samme hastighetsregler som tung med brems. Har en 2010-modell båthenger med brems, og har ikke rørt bremsene. Funker fint ennå. Så det trenger ikke å være veldig mye vedlikehold på bremsene. Hengeren er riktignok ikke veldig mye brukt, men brukes jo noen ganger i året til utsett og oppsett, og kjøres et par mil pr. år. Men man har naturligvis ikke noe alternativ når båten er godt over 500 kg. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Komodo Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Det mest relevante her: 1. Emnetitler: Vi har stor aktivitet og alle båtrelaterte innlegg i ett forum, "Båtforumet". Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at tittelen beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Da slipper leserne å åpne emner som de ikke har kunnskaper om eller interesse av. Øker også sjansen for gode svar. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Eksempel: "Yamaha 5hk 2-takter vil ikke starte" , ikke bare "Yamaha 5hk" eller "Motoren vil ikke starte". Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Følgende 3 ord er ikke tillatt i titler: hjelp, problem(er), spørsmål. Grunnen er at bruk av disse intetsigende ordene nesten alltid fører til en mangelfull tittel. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
X10an Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 bellen skrev for 3 timer siden: En henger uten brems, som betyr at du maks får kjøre 60 km/t kan vel ikke være lett å få solgt. Nå ligger det heldigvis litt i kortene at denne grensen på 60 km/t oppheves nå fra 1. oktober 2021. Jeg må understreke at dette ikke er vedtatt på d.d. men det ligger ute på høring og vil bli vedtatt sammen med Tempo 100 (100 km/t for henger med støtdempere, antislingrekobling, max 6 år gamle dekk og separat godkjenning), dersom ingen instanser har ekstreme innvendinger mot dette forslaget. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2021 Mouche skrev for 4 timer siden: Med mindre den aktuelle vekten er maks 300 kilo og man kan kjøre i 80 km/t? Jo, det stemmer. Men jeg tror du kommer over 300 kg med båt på hengeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.