Jump to content

Bruke Victron cerbo GX til innstilling av kombi

Enzo

Recommended Posts

Jeg har følgende.
Victron Multiplus 3000/120/16 

2stk Victron smartsolar 30/100

1 Victron 712 smart måler

1 Victron multikontroll

jeg har i tillegg en sånn USB 2 interface greie som jeg ikke klarer å få til på min Mac for å komme inn og gjøre justeringer på kombien.  

Nu lurer jeg litt på å kjøpe en Cerbo GX og koble alt dette inn på.  

spørsmålet er: 

Om jeg kjøper en Cerbo og kobler meg inn på den via app på iPhone kan jeg da gjøre innstillinger på kombien via appen ?

Altså komme inn og få justert der jeg ikke kommer inn med usb interface ?

Redigert av Enzo (see edit history)
Stekepanne skrev for 3 timer siden:

Ser ut til at det skal gå fint:

https://community.victronenergy.com/questions/58646/possible-to-setup-a-multiplus-with-a-cerbo-gx-and.html

Men det skal funke på Mac’en din også

Får det ikke å kjøre på mac men jeg har en PC og har fått stilt inn det jeg skal men tenkte en løsning der jeg kan gå inn og lett justere etter eget ønske uten å bruke en PC/mac i framtiden og derfor ønsket om å kunne justere med app.

Har Victron Multiplus, Victron mppt solcelleregulator og Cerbo gx selv.

Ja, du kan endre noen innstillinger for mppt i Victron connect appen. 

Nei, du kan ikke endre innstilinger for Multiplus i verken Victron connect eller Victron VRM app. 

For å endre innstillinger for Multiplus, er det enkleste å koble Cerbo gx til trådløs ruter og gå inn i Victron VRM portalen på pc/mac. Der kan software/firmware lastes ned til pc/mac og via en gratis Victron app, kan innstillingene endres og deretter lastes opp igjen til cerbo/multiplus. Er en del utfordringer med å få Victron usb-dongle til å virke. Victron anbefaler å gå via VRM portalen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...