Jump to content

Oljereservoar til trimpumpe Volvo Penta DPS -A - drev.


Luckystrike

Recommended Posts

Det er en  liten oljefilm bak hekken på båten, i vannet når den ligger til kai, som jeg ikke klarer å lokalisere. Lurer på om trimpumpa til drevet har felles beholder til servostyringa ? Må prøve å finne ut om det minker noe på væsken til de ulike beholderne. Både trimflaps og olje til drevet er uendret nivå på. Ikke kjekt når en ikke vet hvor lekkasjen er. Og ikke veldig gira på å ta båten på land igjen. Forstår det slik at selve pumpa til trimminga er montert på selve aggregatet, men oljebeholderen er vel felles med servopumpa... ? Noen som vet ?

Link to post

Er det virkelig slik at instruksjonsboka ikke inneholder informasjon om hvor disse oljebeholderene befinner seg?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt det samme på D3 med DPS-B drev. Måtte etterfylle reservoaret baak skjoldet når båten var på land. Kjøpte repsett på ebay for å bytte pakninger i trimsylinderne. Byttet på den høyre som jeg mistenkte at lakk, og problemet løst.

 

Link to post

Jeg har to D3-motorer med DPS-A drev i min båt. Fikk også en oljefilm på sjøen i blant.

Tok båten opp. Viste seg at det var o-ringen på påfyllingslokket som lakk. Byttet o-ringer og etterfylte med olje.

Det var vann i oljen, så jeg flush-et og fylte opp med ny olje da jeg tok opp båten på høsten. 

Link to post
  • 2 år senere...
bergie skrev On 31.5.2021 at 8.12:

Jeg har to D3-motorer med DPS-A drev i min båt. Fikk også en oljefilm på sjøen i blant.

Tok båten opp. Viste seg at det var o-ringen på påfyllingslokket som lakk. Byttet o-ringer og etterfylte med olje.

Det var vann i oljen, så jeg flush-et og fylte opp med ny olje da jeg tok opp båten på høsten. 

 

Jeg har hatt samme problem, kjøpte paknings repkit til begge trimsylindere.som jeg nå har byttet. Får ikke vite om det løser problemet får jeg setter den på vannet igjen til neste sesong, så tenkte det kanskje var greit å bytte denne oringen på påfyllingslokket. Hvor kjøpte du denne?

 

Vi snakker om påfyllingslokket til trimsylinderolja, sant? 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...