Luckystrike Startet 17.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2021 Det er en liten oljefilm bak hekken på båten, i vannet når den ligger til kai, som jeg ikke klarer å lokalisere. Lurer på om trimpumpa til drevet har felles beholder til servostyringa ? Må prøve å finne ut om det minker noe på væsken til de ulike beholderne. Både trimflaps og olje til drevet er uendret nivå på. Ikke kjekt når en ikke vet hvor lekkasjen er. Og ikke veldig gira på å ta båten på land igjen. Forstår det slik at selve pumpa til trimminga er montert på selve aggregatet, men oljebeholderen er vel felles med servopumpa... ? Noen som vet ? Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 17.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2021 Du utelater helt å fortelle hva slags maskineri du opererer. Type drev og motor (servo). Men helt generelt tør jeg påstå at trim og servo ikke deler oljetank. Sitér dette innlegget Link to post
Luckystrike Svart 18.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2021 Det er som det står i emnet et VP DPS - A drev med en VP D3 - motor. Håper det hjalp litt. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2021 Er det virkelig slik at instruksjonsboka ikke inneholder informasjon om hvor disse oljebeholderene befinner seg? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Luckystrike Svart 18.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2021 Står ingenting i manualen så langt som jeg har sett. Om det er et lukket system så er det bare å kjøre til det evt er tomt og trimmen ikke virker da.... !? Hvis det skulle være lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 "Tanken" til triimpumpene sitter i skjoldet til drevet på høyre side. Du kommer ikke til der uten at båten er løftet opp. Jeg hadde lekkasje på en pumpe. Så en liten oljefilm i blandt etter jeg hadde kjørt. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Jeg har hatt det samme på D3 med DPS-B drev. Måtte etterfylle reservoaret baak skjoldet når båten var på land. Kjøpte repsett på ebay for å bytte pakninger i trimsylinderne. Byttet på den høyre som jeg mistenkte at lakk, og problemet løst. Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 31.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 Jeg har to D3-motorer med DPS-A drev i min båt. Fikk også en oljefilm på sjøen i blant. Tok båten opp. Viste seg at det var o-ringen på påfyllingslokket som lakk. Byttet o-ringer og etterfylte med olje. Det var vann i oljen, så jeg flush-et og fylte opp med ny olje da jeg tok opp båten på høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Luckystrike Svart 6.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2021 Ser her har vært litt aktivitet på tråden etter jeg har vært litt av. Da var det sikkert det jeg mistenkte det kunne være. Er vel ikke det værste å fikse...? Sitér dette innlegget Link to post
Cinatit Svart 1.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2023 bergie skrev On 31.5.2021 at 8.12: Jeg har to D3-motorer med DPS-A drev i min båt. Fikk også en oljefilm på sjøen i blant. Tok båten opp. Viste seg at det var o-ringen på påfyllingslokket som lakk. Byttet o-ringer og etterfylte med olje. Det var vann i oljen, så jeg flush-et og fylte opp med ny olje da jeg tok opp båten på høsten. Jeg har hatt samme problem, kjøpte paknings repkit til begge trimsylindere.som jeg nå har byttet. Får ikke vite om det løser problemet får jeg setter den på vannet igjen til neste sesong, så tenkte det kanskje var greit å bytte denne oringen på påfyllingslokket. Hvor kjøpte du denne? Vi snakker om påfyllingslokket til trimsylinderolja, sant? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.