Alro Startet 17.Mai.2021 Del på Facebook Startet 17.Mai.2021 Hei, ny på forumet her.. kjøpte i fjor høst en Elwaro 755 med en Sole mini 62. Båten så ut som ei dynge, så har ribbet den innvendig og bygget den opp igjen. veldig spent da jeg sjøsatte den i april. Syns det er en herlig båt men, den går endel tregere enn jeg hadde forventet. Får den opp i 9,8 knop med to personer ombord, da har jeg knappe 2500rpm på en motor som skal ha 3000 på topp. Motoren kommer lett opp i 3000rpm uten belastning. Det er nye dieselfiltere og slanger på den. tanken er rengjort. Med fem personer i båten får jeg 2000rpm og 7 knop. Regner med det er propellen som er for tung men, det jeg lurer på er, skal man finne en propell som klarer 3000rpm med fem eller to personer ombord. Min far bygget en 755 i 1985 med en yanmar 66hk med 2.62:1 utveksling denne gikk 20,4knop på 3600rpm.. min har 60hk og 2:1 utveksling og går i dag 9,8. takker for alle innspill og ideer.. mvh Alex Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.