Jump to content

Mer informasjon om Diana 20 / 700 (kjøpt i Holland)

mgrul

Recommended Posts

Jeg beklager, denne teksten ble oversatt med Google Translate. Jeg er fra Nederland og kjøpte en båt fra Norge. Dessverre har jeg nesten ingen informasjon om det. Jeg skal reparere og gjenopprette den sammen med faren min de neste årene. Den ble solgt som en Diana 20/700 med nesten ingen annen informasjon. Er det noen som har mer informasjon om det? Jeg vil gjerne høre om historien til den og ha flere bilder eller tegninger om denne modellen. Dette er litt informasjon jeg har om det:

• Den ble importert fra Norge i år
  • Lengde er 6,10m og bredde 2,20m
  • Innvendig dieselmotor fra Vetus

Foruten denne informasjonen har jeg nesten ingenting. Er det noen som vet hvor denne båten ble produsert, eller hvor gammel den er? Jeg har lagt ved et bilde av båten jeg snakker om. Jeg legger ut denne meldingen her fordi det er en veldig gammel melding med samme båt på dette forumet.

Storhet fra en nederlandsk fyr på jakt etter et stykke historie :)

$_86 (7).jpg

$_86 (5).jpg

$_86 (6).jpg

Har hatt både Diana 700 (1981mod.) og Diana 600 (Sunny 600)(1992mod.), men bildene som vises her, er ikke noen av disse båtene. Var vel allikevel en tidligere liten snekke som kaltes Diana som vel kan være denne båten som vises her. Denne må jo da være i fra 1970 tallet en gang. Men om det var samme båtbyggeri som bygget denne som de "nye" skrogene, er ukjent. Diana 600 og Diana 700 ble jo bygget av Gjeruldsens båtbyggeri og Diana boats på Moi-Moner Fevik.

Redigert av LM 605 (see edit history)

Hei Bergen og LM 605,

Takk for svaret! Jeg fant litt mer informasjon på nettstedet du ga. Jeg tror denne båten var en av de første modellene produsert av Diana-plast. Jo mer populær Diana-båter må være fra det andre selskapet. Bygg rundt 1970. Denne helgen begynner vi å restaurere innsiden av denne båten.

Takk skal du ha!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...